יום שני, 8 במרץ 2010

הפרסומת לiPad מראה שApple מתבגרת..

הפרסומת הראשונה בטלוויזיה לiPad שודרה בטקס חלוקת פרסי האוסקר ה-82 הלילה.
לפי נתוני הרייטינג צפו כ40 מיליון צופים בפרסומת.
זו איננה פרסומת מהפכנית כמו הפרסומת לMacintosh ששודרה בסופרבול ב1984, אבל כנראה שהפעם Apple כבר לא צריכים להיות קיצוניים בכדי שנזכור את המוצר החדש שלהם..
הפרסומת הודיעה רשמית על תאריך תחילת המכירה של הiPad. אגב, מצפייה בה היא נראית מאוד מתאימה לMass Marketing, כלומר לקהל לקוחות רחב. השימושים שמוצגים שם הם בסיסיים ומתאימים לכולם. Apple עוברת שינוי ומנסה להגיע למכירות בכמויות גבוהות ולכן צריכה לנטוש את קהל הEarly Adopters (שלדעתי תמיד ישמרו לה אמונים) לטובת הEarly Market וMain Market שהם סגמנטים שמאמצים טכנולוגיות מאוחר יותר. אני מניח שApple חושבת שהיא תוכל לחדור עם הiPad היישר אל סגמנטים אלה בזכות העובדה שהiPhone וטכנולוגיית הTouch כה מוכרים ואין צורך לעבור בכל שלבי אימוץ הטכנולוגיה שלעתים נדרשות חברות שמשיקות מוצר חדש. הMAC אגב הוא דוגמא למוצר שכן החל כמוצר נישתי, ויש טוענים שעד היום הוא כזה.
נקודה מעניינת נוספת היא שכאשר אתה משווק לMass Marketing אתה לא יכול לשווק מסר של קהל איכותי ומצומצם, כמו שApple הצליחה עד היום לגרום לקהל לקוחותיה לחשוב שהם סוג של כת. בפרסומת הידועה לMacintosh ב1984 נראתה בחורה שמנסה לפרוץ את תודעת ההמונים השבוייה בקונספציה מסויימת, היא רצה ומיידה פטיש אל עבר המסך הגדול. החדשנות של Apple לוותה במסר של - אל תהיה כמו כולם, תחשוב אחרת. היה מדובר בקטיגורייה קיימת (PC) ומתמודד חדש מבית Apple.
כמובן שבiPad כאשר Apple מנסה להמציא את הקטיגורייה, היא לא יכולה להגיד 'אל תהיה כמו כולם' אלא הייתה שמחה יותר לאמר - 'תצטרף לכולם שקונים iPad'.
Apple מתבגרת, פונה לקהל רחב יותר ומעדנת את מסריה.
הסתקרנתם? הנה הפרסומת - תהנו!

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אחלה ניתוח!

Unknown אמר/ה...

אחלה פוסט.
והפרסומת לדעתי עושה את העבודה בפנייה למס-מרקט וכמו שאתה אומר אכן מציגה יותר את הבייסיק ופחות דברים כמו There's an app for that.

וכמו תמיד אפל שוב יוצרת תאריך קסם. יש לי תחושה שהויזה שלי תתקשה לעמוד בפיתוי.