יום שלישי, 2 במרץ 2010

Location, Location...Glocal is the new Global


גטסבי (Gatsby) הוא יישום חדש לרשת החברתית-סלולרית מבוססת המיקום foursquare.
היישום הושק לפני מספר ימים לקהל הרחב, והוא מבוסס קוד פתוח. foursquare נותנת למשתמשים המלצות מהקהילה, מבצעים, חדשות ודיווחים מהשטח תחת מערכת משחק תחרותית אשר מעניקה לכל משתמש ניקוד בהתאם למקומות בהם ביקרו. גטסבי מוסיף אלמנט חברתי, מנטר את מיקום המשתמש ומפעם לפעם נותן המלצות על משתמשים אחרים שיוכל להכיר - בהתאם להתאמה בתחומי העניין, האופי והמיקום הגיאוגרפי. לפי המפתחים, היישום החדש אינו פוגע בפרטיות.
איך זה עובד? המערכת מכירה רק במשתמשים אשר בחרו להרשם לשירות. ההרשמה היא נוחה וקלה - כל מה שעל המשתמשים לעשות הוא להוסיף את גטסבי לרשימת החברים שלהם. לאחר שגטסבי מוצא התאמה, הוא פונה לאחד המשתמשים וכותב מעט על המשתמש האחר. במידה ושני הצדדים מביאים עניין במפגש, המערכת מאפשרת שיחת צ'אט משותפת במטרה של פגישה פנים אל פנים.
בAndroid, מערכת ההפעלה הסלולארית של Google כבר ראינו יישום שמאפשר להצביע עם הסלולארי על בית עסק (לכוון את המצלמה) ולקבל מידע על העסק. Google מאמינה שהמיקום יכול להאיץ החלטות מסחריות לפי מיקום המשתמש.
במקביל, החבר'ה בTwitter כבר הודיעו שהם עובדים על שיפור מערכת הGeo-Location שלהם (שזה מערכת ממש משוכללת לאיתור מקום). Twitter מאוד מאמינה בחשיבות המיקום הגיאוגרפי לא רק ברמה המסחרית.(כמו בGoogle) אלא שיש חשיבות למסרים ברמה הגיאוגרפית, כלומר החיפוש יהיה גם לפי איזורים ואולי הצעת המידע תבוסס לפי המיקום. המון אנשים שמדברים על Earthquake באזור מסויים יכול להצביע שאכן התרחשה שם רעידת אדמה, והמון חיפושים על שפעת החזירים באותו מקום יכולה להעיד על התפרצות מקומית של המגפה.
שילוב הG3 עם יכולות הLocation שיש במכשירי סלולאר מהסוג החדש ויכולות פילוח מידע בצורה חכמה יכולים להפוך יישומי Location ל'מגמה החמה' של 2010. נוסיף לזה את הפן המסחרי של פרסום לוקאלי ונבין למה Google מנסה לרכוש את Yelp שהוא אתר עם המלצות ודירוגים של משתמשים על בתי עסק מקומיים.
This year, we all go Glocal (Global – to – Local)…



אין תגובות: