יום שלישי, 2 במרץ 2010

Facebook Credit - מטבע חדש בא לעולם

דברתי על זה כמה פעמים בשנה האחרונה, במאי 2009 ובנובמבר 2009, והנה זה מתחיל: Facebook מרחיבה את תוכנית Facebook Credit, כשיטת תשלום שעומדת בפני עצמה., ה‘קרדיטים‘ (Facebook Credits), שהם המטבעות הפנימיים שושמשו עד עתה במספר משחקים ובחנות הרשמית בלבד, יפתחו לקהל המפתחים כולו כאמצעי תשלום.
עד היום הרשתה פייסבוק לבעלי אפליקציות לנהל מערכת "מטבעות" פנימית ולגבות ממשתמשיהם כסף באמצעים שונים בכדי לרכוש עוד ועוד מטבעות למשחק. לכל אפליקציה מטבע וניקוד משלה. בקרוב יוכל כל משתמש באתר להחזיק מעין מחסנית של קרדיטים רשמיים שיוכלו לשמשו באלפי אפליקציות, ללא צורך לשלם בנפרד ולטעון כסף עבורן לאתר אחר. צריך לציין שFacebook מדברת על 30% עמלת המרה (כמו הפרש בין דולר קנייה לדולר מכירה) – זהו רווח גדול מאוד על ההמרה.

בנוס, הושק יישום חדש בשם Buxster שמאפשר למשתמשי פייסבוק להעביר סכומי כסף קטנים לחבריהם. כל ארנק דיגיטלי יכול להכיל עד 50 יורו, ונועד לספק העברת כספים בטוחה, ידידותית ונוחה. העברת כספים בין חשבונות פייסבוק אינה כרוכה בעמלה, אבל משיכת הכספים מחשבון הבאקסטר לחשבון הבנק גוררת עמלה בסך שלושה יורו. כרגע הבאקסטר מכיר רק ביורו ובדולר. עמלת המרת מטבע זר היא 5%. ClickandBuy שהיא מפתחת היישום הזה גם משחררת את הקוד הפתוח מאחורי באקסטר במטרה לסייע למפתחים אחרים לבנות יישומים שיסתמכו על הפלטפורמת החיוב האלקטרוני.
המעבר מפרסום מידע לזירת מסחר יכול לשנות את המודל העסקי של Facebook בצורה משמעותית. בעתיד לדעתי נוכל לראות יותר ויותר מטבעות ואמצעי תשלום עצמאיים וזה לא נשמע בגדר חלום רחוק שיהיה מדד או תעודת סל שצמודה לחוזק המטבעות האינטרנטיים האלה...

אין תגובות: