יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

מה אפל הכריזה? על קצה המזלג..


Apple השיקה כמה מוצרים ושדרוגים שלשום, כולל אייפוד נאנו עם מסך מגע, שדרוג למערכת ההפעלה של האייפון והאייפד (האחרון יקבל לראשונה מולטי-טסקינג והדפסה). כמו כן הושק מחדש שרות Apple TV עם השכרת סרטים וסדרות והפתעה אחת גדולה: Ping – רשת חברתית למוסיקה (תוצרת Apple).
ג'ובס עדכן שיותר מ-6.5 מיליארד אפליקציות הורדו בסך הכול מהאפסטור, 200 אפליקציות כל שנייה. באפסטור יש יותר מ-250 אלף יישומים, מתוכם כבר 25 אלף לאייפד!
Apple השיקה באותה הזדמנות גם את גרסה 4.1 למערכת ההפעלה iOS., שכוללת תיקוני באגים בחיישני הקרבה ובבלוטות' ופתרון לבעיות הביצועים באייפון 3G.

אין ספק שסדרה חדשה של iPod היא מחוייבת המציאות, מכיוון שכמות המכירות של המכשירים יורדת וההכנסות מהפעילות שקשורה בiPod – נחלשת בהתאמה. אפשר לראות כאן השוואה בין iPhone ובין הiPod מבחינת הכנסות (מיליארדי דולרים). לתקופה מסויימת הiPod היה מנוע הצמיחה של Apple –בשנים 2007 עד 2007. עם השקת הiPhone, המוצר המשיך לשמור על חשיבותו למשך כשנתיים נוספות ומאז ההכנסות ממנו יורדות בעקביות. Apple היא חברה שמנהלת את קווי המוצר שלה במיומנות רבה והיא השיקה מוצרי iPod חדשים בזמן: מעל ל275 מילין אייפודים נמכרו בחרבי העולם מאז השקתו! נתון מדהים ללא ספק. בהתחלה הוא הושק עם מכשיר שמסוגל לאחסן 1,000 שירים (!) במחיר של רק 400$. כיום הוא כולל מסך touch מצלמת HD ואפשרות להתקנת אפליקציות – וכל זה במחית המחיר המקורי. מחזור חיי מוצר קלאסי: לשלם בכל פעם מחדש על הפיתוחים החדשים...

אם נחזור רגעל לApple TV, נגלה שגודלו של הדגם החדש הוא רבע מהדור הראשון של המכשיר. הוא כולל יציאת HDMI להעברת שידורי HD ותמיכה ב-Wi-Fi. בנוסף, המכשיר תומך כעת רק בהשכרת סדרות וסרטים, ללא קנייתם, כאשר כל התוכן מגיע בצורת סטרימינג בלי צורך לאחסן תכנים על המכשיר או לסנכרן אותם. מחיר השכרת סרטים חדשים יעמוד על 4.99 דולר, וסדרות טלוויזיה 99 סנט בלבד.

בין השותפים של אפל נמנים כרגע ABC ופוקס בלבד,לא בטוח שזה מספיק להשקה. אבל המכשיר יתממשק המכשיר עם נטפליקס, יוטיוב ומחירו יהיה 99 דולר בלבד.

אין תגובות: