יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

אפל לא מפסיקה לעבוד..


Apple מתכננת לצאת במהלך מאוד מעניין ובעל פוטנציאל עסקי גבוה מאוד עבורה.
כרגע יש שמועות על כך, הן עדיין לא אושרי סופית, אבל אם זה יקרה זה כנראה יהיה אחד המהלכים המסקרנים שיקרו.

Apple עומדת לצאת בתכנית מנוי לעיתונים דיגיטליים דרך הiPad, במודל של גבייה של 30% מההכנסות שיגיעו מהApp-store עבור דמי המנוי והיא כנראה מעוניינת שפלטפורמת הפרסום של אותם עיתונים דיגיטליים תהיה המערכת שלה, הiAds.
ההנחה היא שApple תגזור 40% מההכנסות של מודעות הפרסום בiAds ותעביר את שאר ההכנסות לעיתונים.

אם מהלך כזה יקרה, הוא ישנה את חוקי המשחק בכמה היבטים:
הכח המסחרי - הפרסומי של התוכן הזה יישלט בידי Appleולא יצרני התוכן.
מהלך כזה יחזק מאוד את מכירת הiPad שכן יהיו לו פתרונות רבים לצריכת תוכן (תוכל בקלות לעשות מנוי להמון עיתונים).
Apple תהיה השחקן המוביל בהפצת תוכן עיתונים, בדיוק כפי שעשתה בשוק המוסיקה.

מהלך שכזה, אם יזכה להסכמה מצד העיתונים – ישאיר את כח ההפצה בידי Apple ויצור בעייה בטווח הארוך בהפצת העיתונים. תוך 3-4 שנים הiPad יגיע לסך של כ50,000,000 משתמשים וזו כמות גדולה מאוד של כסף עבור תוכן – שיעבור דרך Apple והיא גם 'תגזור קופון'.
מהלך שכזה יכול לזכות להסכמה מצד העיתונים בגלל סיבה אחת – אין להם ברירה. מכירות העיתונים הרגילים, אם מנוי חודשי או מכירות מודעות – בירידה. עיתונים רבים נסגרים בעולם ואני בטוח שרובם מסתכלים על המהפיכה הדיגיטלית כהזדמנות לשנות את המודלים העסקיים שלהם.

בהקשר אחר, אפשר לראות עד כמה Apple מצליחה בשוק הConsumer הביתי: מכירות המחשבים של Apple, כלומר הMAC מצליחות אפילו בסגמנט שלא היינו מצפים. Apple מוכרת בשיעור זהה לזה שמוכרת Dell בקרב סטודנטים בארה"ב: שניהם עם 38% מהמכירות. זה נתון בלתי ייאמן מכיוון שהMAC כמובן יקר הרבה יותר ממחשבים של Dell. המגמה היא שApple בעלייה כבר כמה רבעונים ולכן אפשר לצפות שברבעון הבא היא תהיה יצרן המחשבים המוביל בקרב הסטודנטים.
לא ייאמן.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יפה ומעניין, אם אפל תעשה זאת מחיר המנייה שלה יגיע ל350$ בקלות