יום שבת, 28 באוגוסט 2010

האם הולו בבעייה?


Hulu, אתר הWEBTV המוביל בארה"ב השיק לפני כמה שבועות שרות פרימיום שבעבורו הוא גובה 9.9$ לחודש.
האתר עובד במודל 'Freemium': שילוב של Free עם תוכן בסיסי ואילו התוכן היקר יותר מגיע בתשלום פרימיום.
השוואה מסודרת שנערכה בין אפשרות ה'חינם' לאפשרות ה'פרימיום' מלמדת אותנו על מה אפשר לקבל 'יותר' בעבור הסכום הזה, ולהערכתי ה'יותר' הזה לא בטוח שיספיק.
שרות Hulu Plus מציע 3,564 (990 סדרות סך הכל) פרקים של סדרות טלויזיה. כ30% נלקחו מתוך הPrime-Time העכשווי בארה"ב של האולפנים הגדולים שמחזיקי את Hulu:Disney, NBC Universal ו-FOX.
אבל רוב הסדרות האלה זמינות גם בHulu – אבל לא עם כל הפרקים במלואם. השאלה היחידה היא האם בעבור 9.9$ הצופה מקבל תמורה? זה אולי לא נשמע הרבה כסף..אבל למי שמתלבט אם לתת כרטיס אשראי או לצפות חינם – זו שאלה גדולה.
כרגע, כפי שנראה לי לפחות, הפער בכמות התוכן בעבור 9.9$ אינו גדול מספיק ולעיתים מושתת על סדרות לא חדשות (70%).
הפתרונות האפשריים הם להגדיל את כמות התוכן בHulu plus או להקטין משמעותית את כמות התוכן בHulu, המודל החינמי. אבל אז יש סכנ השל ממש באובדן של 40 מיליון הצופים (חינם) שמכניסים קצת כסף מפרסום.

דילמה? נראה שאין כאן פתרון קל, אבל יש כאן מקרה קלאסי של חשיבה (או חוסר) לטווח ארוך. Hulu נבנה לצריכת תוכן חינם. אם האתר היה נבנה מראש אחרת הוא היה מציע הרבה פחות תוכן בחינם או לפחות מחלק אותו ל2 קטיגוריות: חינם ובתשלום (שהיא רק כרגע חינם או במבצע) ויוצר מראש 'תפיסת שווי' של הלקוח לחלק התכנים שהוא מקבל. כך או כך, מנהלי HULU יצטרכו להתמודד מהר עם הסוגייה הזו שכן פרסומים שונים מספרים שאתר עומד להנפיק והם חייבים להציג גידול בצפייה חינם (והכנסה מפרסום) או בהכנסה מהתכנים..

אין תגובות: