יום שלישי, 8 במרץ 2011

מה באמת הכוונה של פייסבוק מאחורי השת"פ עם סקייפ?

לפני כמה ימים הצגתי כמה אנשים את החזון של חברות האינטרנט החדשות – להפוך לחברות תקשורת בעצמן. זה משהו שאני מדבר עליו זמן רב.
לפני יומיים קראתי על הכוונה של Facebook לשתף פעולה עם Skype בשרות הוידאו. בכלכליסט כתבו ש"בפייסבוק מעוניינים להעניק למשתמשים דרכים נוספת לשמור על קשר. הכנסת האפשרות לנהל שיחות וידאו בפייסבוק תגביר את התחרות מול אפל, שהשיקה שירות דומה במכשירי האייפון ביוני, וכן עם גוגל, שבאוגוסט החלה לאפשר שיחות וידיאו דרך הג'ימייל".
הניתוח של כלכליסט נכון אבל צריך להוסיף עוד פרמטר: Facebook היא כרגע חברת התקשורת הגדולה בעולם מבחינת כמות משתמשים רשומים. אחוז ניכר מהעולם המערבי מתקשר אחד עם השני דרך הרשת החברתית.
בעולם של Smartphones ואפליקציות, אין יותר צורך שאני אזכור מספרי טלפון או אפילו אחייג דרכם. כל מה שאני צריך לעשות זה להקליק על אחד החברים של בFacebook, ונוכל לדבר דרך האינטרנט או דרך הסלולאר (ע"ג רשת האינטרנט או הסלולאר). זה מהלך עוקף חברות סלולאריות, עוקף מפעילים. Facebook2Facebook.

שיתוף פעולה של Facebook עם Skype יכול לתת קצת יותר משיחות וידאו – הוא יכול לתת את ההזדמנות לאפשר למשתמשי Facebook לתקשר אחד עם השני – דרך Skype. מהלך כזה הופך ביום אחד את Facebook לענקית התקשורת מס' 1 בעולם.
תחשבו על זה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יפה