יום שישי, 3 בדצמבר 2010

למראית הדג'ה וו


"צמרמורת, סחרחורת
היה או לא היה
כה מתוקה האשליה - נוסטלגיה
את היית לי...

למראית ה-דז'ה וו
למראית ה-דז'ה וו"

(שלום חנוך, למראית הדג'ה וו)

Microsoft החלה בשיחות עם יצרניות טלויזיה אודות השקת שרות טלויזיה חדשני שהיא מתכננת.
ברויטרס טוענים שבMicrosoft רואים את שוק הטלויזיה מתעורר עם שחקנים כמו HULU, NETFLIX, GOOGLE וAPPLE ומבינים שאי אפשר להשאיר את הזירה הזו למתחרים.
דג'ה וו?
היה – או לא היה?
צדק שלום חנוך כשאמר נוסטלגיה.
Microsoft כבר ניסתה לבצע כניסה מרשימה אל שוק הטלויזיה בכמה הזדמנויות שונות:
בשנת 1997 החברה רכשה חברה בשם WEBTV ושילמה מעל 400 מיליון דולר רק בשביל לגלות שהצרכנים לא מוכנים לשלם רק בשביל לגלוש ולקבל מיילים לטלויזיה.
מיזם Microsoft TV היה פלטפורמה לחברות כבלים שפיתחה Microsoft בשנות ה90' אך גם הוא לא הצליח.
Ultimate TV שהיה בעצם מכשיר DVR מאוד חכם אך לא זכה להתעניינות הצרכנים ונגנז שנה לאחר השקתו בשנת 2001.
עם השקת הMedia Center (בסביבות 2006-2007). הפתרון התבסס על מערכת הפעלה VISTA ונכשל, בלי קשר לכשלון של מערכת ההפעלה (שנחשבת לאחד הכשלונות הכי גדולים, אם לא הגדול ביותר של חברת Microsoft). המוצר הקדים את זמנו, מאוד, וניסה לספק פתרון של HTPC (HOME TEATHER PC) כלור מחשב שמותקנת עליו מערכת VISTA ואמור להתחבר לטלויזיה בסלון. היו גם מכשירים כמו DVD שהותקנה עליהם מראש המערכת ולא דרשו התעסקות כה מורכבת, אבל עדיין – המושג PLUG AND PLAY היה רחוק שנות אור מהמערכת שMicrosoft הציעה אז. גם לא היה שום פתרון תוכן שמתקרב לרמת בשלות – ואם אין תוכן, מה יעשה הצרכן? הרי NETFLIX, HULU או כל WEBTV לא היו קיימים אז ואפילו YOUTUBE לא היה משמעותי (אם בכלל היה קיים).

ובכל זאת, Microsoft ניסתה מהלכים משמעותיים דבר שלעתים גם אם לא מצליח, מקדם טכנולוגיות ומהלכים שמשפיעים על השוק.

האם Microsoft צריכה להרים ידיים?
לא, ממש לא.
כל השחקניות הגדולות נמצאות שם ואין מצב ש Microsoft יכולה להרשות לעצמה להתעלם משוק זה.

אבל Microsoft חייבת לעבוד אחרת, ולא ללכת בדרכן של החברות שכבר נמצאות שם.
אני ממש לא מצליח להבין איך החברה עדיין לא מינפה את הXBOX שלה שנמצא בעשרות מיליוני בתים בארה"ב, כלומר החומרה כבר בבית הלקוח. כל מה שצריך לעשות זה לפתח פלטפורמה שתשב על הXBOX ולא לייצר מוצר חדש. הXBOX הוא היתרון היחסי של Microsoft והיא חייבת לנצל אותו. אני מוכן להמר ש Microsoft תנסה להיכנס לשוק הטלויזיה עם הXBOX, למרות שהוא מתאים לקהלים אחרים ולא תמיד נמצא בסלון. הXBOX הוא היתרון היחסי שלה והקלף האחרון שנותר לה במירוץ אל הסלון הביתי שלנו.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יופי של ניתוח