יום שבת, 9 ביולי 2011

מייקרוסופט משיקה אופיס מבוסס ענן: מהפך או פלופ?

מיקרוסופט עושה צעד ענק בתחום הSaas (Software and service) והCloud כאשר היא משיקה מחדש את האופיס, במודל אינטרנטי. בין היתר, הOutlook, Excel וSharepoint יעברו לזמינים דרך האינטרנט, כדי שנוכל להשתמש בהם מכל מקום, כולל דרך הMobile והTablet.
חדשני? ממש לא, לGoogle יש את Google Apps כבר כמה שנים. גם Microsoft הציעה את הOutlook ללקוחות עסקיים (מי שמכיר את הOWA). אבל למשתמשים הביתיים מדובר על שינוי חדש שעד היום לא הוצע ע"י Microsoft. כל מערך השירותים הזה נקרא Office365 יקבע את עתידה של Microsoft. מדובר על מעבר של חטיבת השירותים הריווחית ביותר שלה (והמכניסה ביותר!) – כל התוכנות – למודל שימוש חדש. שינוי כזה יכול להגדיל את נתח השוק, את השימוש של הלקוחות ואת המגמה: כרגע Microsoft לא מתחזקת כמעט בשום תחום (מלבד הXBOX), ובטח שלא בתחומים הצומחים ביותר כיום: Social, , Mobile Tablets ו-Saas. הצעה של תוכנה במודל הזה יכולה קצת 'לטרוף את הקלפים' על Google Apps.
מצד שני, לא קל להתחרות בGoogle וודאי שישרותי Google Apps נחשבים מבוססים ואמינים כבר כמה שנים. בעוד הסטנדרט במשרד הוא Office, הרבה משתמשים ביתיים (ועסקים קטנים שלא רוצים לשלם הרבה על אינטגרצייה) אימצו את הGoogle Apps. Google זיהתה את הצורך מזמן, והאמת שגם Microsoft אלא שזו האחרונה התמהמה זמן רב עד ההשקה. ואנחנו יודעים שבעידן האינטרנט, זמן רב מדי לעתים משמעותו שאתה מפספס את הרכבת. דעתי האישית כאן היא שלMICROSOFT עדיין יש יתרון תחרותי מובהק בתחום תוכנות המשרד והיא יכולה למנף אותו מול GOOGLE. זו זירה שהיא יכולה לזכות במובילות תוך שנתיים - שלוש, אם רק תעבוד בזה נכון וממוקד.

אין תגובות: