יום רביעי, 20 ביולי 2011

ככה עושים מהפיכות - כמה מלים על הדו"חות המעולים של אפל

Apple דיווחה אתמול על זינוק של 125% ברווחיה הרבעוניים ועל הכנסות שיא ברבעון השלישי 2011. העלייה הגדולה ברווחים היא בזכות עלייה של 82% בהכנסות הנובעת מגידול חד במכירות האייפון והאייפד.
המסחר במניית אפל הופסק לאחר הסגירה בוול סטריט ויתחדש מאוחר יותר. מחיר המנייה הגיע ל400$ ומייד ירד בחזרה (אני זוכר כשהיא עוד הייתה 80 דולר, לפני שנתיים וקצת..).

אפל דיווחה על רווח של 7.31 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 3.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנת 2010.
הכנסותיה של החברה עלו ל-28.6 מיליארד דו

לר במהלך הרבעון, יותר מ4 מיליארד דולר ממה שחזו האנליסטים.
מכירות הiPad היו 9.2 מיליון; מכירות הIPhone היו מעל ל20 מיליון יחידות (התחזית הייתה לכ17 מיליון בלבד!). הiPad הפך ל11% ממכירות הPC, ואם מסתכלים רק על מכירות לצרכנים (ולא לארגונים, הרי הiPad עדיין אינו בשל לעבודה עם תוכנות ארגוניות) – הרי הiPad מחזיק בכ20% ממכירות הPC לצרכנים.
WOW. זה נתון שלדעתי גם Apple לא חשבה שתגיע אליו כל כך מהר. אם מחברים את מכירות הiPad לאלו של הMAC, החברה מכרה 13.2 מיליון מכשירים. יש רק חברה אחת שמכרה יותר מכשירים – HP, יצרן המחשבים מס' 1 בעולם כיום. אבל זה זמני, כי בקצב הזה – ברבעון הבא Apple תהפוך להיות יצרן המחשבים (Vendor) הגדול בעולם! מדהים. כל זה בזכות השקת הiPad לפני כשנה בערך. כלומר, תוך שנה החברה שינתה את מאזן הכוחות בקרב יצרניות המחשבים.

מכירות הiPad והiPhone הם 66% מההכנסות של Apple – שני קווי מוצר בני פחות מחמש. Apple קיימת יותר כ30 שנה, אבל ב1984 השיקה את הMAC – ואת סופו של המהלך הזה: הVendor הגדול בעולם בתחום המחשבים.

דו"חות מעולים, כנראה החברה עם הדו"חות הכי טובים ברבעון ואולי גם בשנה הזו: Apple מובילה בכל הפרמטרים.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפפה
אחלה ניתוח

אנונימי אמר/ה...

ניתוח מעניין, אין ספק שכמעט אף אחד לא שם לב שאפל היא יצרן המחשבים מס'2

אנונימי אמר/ה...

מסכים למרות שצריך לקחת בחשבון IPAD הוא לש ממש PC גם ברמת הפונקציות וגם ברמת המחיר וכלן לא בטוח שנכון להסתכל על זה כך

ipad air אמר/ה...

ניתוח אינפורמטיבי ומעשיר. מדהים לראות א הזינוק של אפל כמובילה בתחום המובייל והמחשב במחזור כל כך קצר.