יום שלישי, 12 ביולי 2011

הוידאו צ'ט של פייסבוק – גאונות ?


Facebook אמרה השבוע שיש לה תשובה מעניינת לGoogle Plus, והבטיחה חדשות מסעירות.

ו? מה קרה?
Facebook השיקה שרות וידאו צ'ט, כזה שלדעתי רוב מנהלי השיווק של חברות התקשורת היו בוחרים שלא להשיק שרות דומה כיום. הוידאו צ'ט הוא שרות ישן, ולא ברור האם לאנשים באמת את צורך עדיין בוידאו צ'ט באינטרנט.
אז מה קורה פה? איפה החדשנות?

להערכתי השרות לא יסתיים בצ'ט. הוספת חברים נוספים בתשלום, שמירה של השיחה כקובץ בFacebook וקיום שיחת טלפון דרך Skype הם חלק מהמודלים שניתן להציע: הצ'ט יהיה במודל Freemium.

עדיין, 2 נקודות בעייתיות לFacebook:
האחת, היא נסמכת על חברה שנרכשה על ידי Microsoft. נכון, זו האחרונה מחזיקה למיטב ידיעתי אחוז קטן בFacebook אך עדיין בעלת יומרות לא קטנות בתחומים משיקים לFacebook: סלולאר, תוכן וSocial. אני לא כל כך מבין למה Facebook לא פיתחה לבד שרות כזה, אלא נעזרה בSkype.
הנקודה השנייה היא מדוע Facebook, שכמעט ולא משיקה שירותים חדשים אלא מתבססת על גידול בהכנסות דרך גיוס משתמשים חדשים, מגיעה למצב שהשרות החדש, ההכרזה ה'גדולה' היא שרות שקיים עשר שנים.
יש כאן פספוס ענק של Facebook שכבר חייבת להקדים את כולם ולהשיק שרות מוסיקה וצפייה בתכנים, שרות קופונים יותר מסודר (תראו מה Amazon מצליחה לעשות עם LivingSocial – עוד שנייה כבר יש IPO לפני Groupon).
אז נכון, כנראה Facebook אוטוטו משיקה שרות שנקרא Vibes ומאפשר הורדה של מוסיקה (מסתבר שהקוד של הוידאוצ'ט כול התייחסות לאפליקציה בשם הזה ושמאפשרת הורדת מוסיקה).

הוידאו צ'ט של Facebook כנראה יהיה פלטפורמה לכמה שירותים חדשים. Facebook יודעת שהיא חברת התקשורת הגדולה בעולם, יותר מAT&T, Comcast וטלפוניה גם יחד. שירותי וידאוצ'ט, VOICE, תקשורת והורדות יעזור לה לשמר את מעמדה ברשת האינטרנט האמיתית, ותחזק את המגמה שצעירים לא צריכים יותר לגלוש באינטרנט, רק בFacebook. במקביל, החברה תוכל להשיק פלטפורמת סלולאר משלה (או מכשירים או מערכת הפעלה) ומערכת הפעלה למחשב / דפדפן ובכך תוכל להיות תוך כמה שנים מערכת סגורה (Eco System) כמו Apple, אולי טובה יותר.

אבל עדיין, וידאוצ'ט זו דרך מבאסת להתחיל את המהפיכה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

גם אם זו גאונות (וזה לא) גוגל פלוס הולך לפגוע בהם משמעותית

אנונימי אמר/ה...

אחלה ניתוח, מעניין