יום שלישי, 12 ביולי 2011

סופסוף אפשר לדבר על מודל עסקי מבוסס

Zynga מתמחה בגביית הכנסות מלקוחות קיימים, כל המשחקים שם בנויים כך שהכסף שלך יכול לפתור ולאפשר לך הרבה בעיות בדרך, (משהו כמה מערכות נישואין של אנשים שאני מכיר). אבל לא רק Zynga אמנית בUpsale של שירותים, אלא כל התעשייה סופסוף הצליחה לקיים את ההבטחה הגדולה של מודל הFreemium: השירות / אפליקצייה בחינם, וגובים ממך כסף על שדרוג החוויה ועל שירותים נוספים.
על מנת ללמוד עד כמה מודל הFreemium הוטמע, אפשר לקרוא את המאמר של ג'פרסון ולדרז, אנליסט של משחקים סלולאריים. היחס בהכנסות בין משחקי הPremium למשחקי הFreemium התחלף תוך חצי ש

נה. ועוד צפוי למודל הזה עתיד גדול: רק אחוזים ספורים ממי שרוכש משחקי חינם מחליט לשדרג עצמו בתוך המשחקים ולרכוש משהו ובכך משתתף במודל הFreemium. אך אלו שכבר עושים זאת, מוציאים כסף מספיק על מנת להפוך את משחקי החינם למקור הכנסה גדול יותר ממשחקי הPremium.

גבירותיי ורבותי, מהפך. שנים שמענו על המודל הזה, דיברנו עליו והסברנו אחד לשני שההכנסות האמיתיות משרות שחלמנו להשיק (בסטרטאפ שחלמנו למכור לApple). והנה, הרגע הזה הגיע: תכלס', עדיף לתת להרבה אנשים בחינם לשחק במשחק, כי המעט שיהיו מוכנים לשלם בעבור חווייה משודרגת – מצדיק את המודל הזה. בחזרה לZynga: 1% מהלקוחות אחראים ל25%-50% מההכנסות. Businessweek קואים ללקוחות האלה: 'לווייתנים'. נכון, מודל עסקי שבנוי על כל כך מעט מהלקוחות שלך זה עסק מסוכן, אבל זה גם מראה עד כמה העסק הזה יכול עוד לצמוח: מספיק שאותו 1% יכפיל עצמו ל2% והרי ההכנסות של Zynga יוכפלו. הלווייתנים בטבע מתרבים לאט, אבל בסוף ההריון יוצא יונק ע-נ-ק.

תגובה 1:

ג'ון בריון אמר/ה...

Interesting