יום שלישי, 29 במרץ 2011

מה קרה לגרופון בפברואר, והאם המגמה תימשך?

בואו נחשוב קצת על המודל של Groupon ועד כמה הוא 'זמני': מכירת קופונים של חברות – לאנשים, לא מייצרת נאמנות או ערך כלשהו לעסק, אלא רק מזרימה מכירות. והעמלה שגוזרת Groupon + ההנחה שצריך בית העסק לתת לא מאפשרים לו להרוויח באותה עיסקה.
ומכיוון שהעיסקה החד פ

עמית הזו לא מייצרת נאמנות, אלא רק הזדמנות מכירה (שהיא לא בהכרח ריווחית), המודל הוא זמני: כל עסק שמתנסה בזה, לא בטוח ירצה להמשיך.
זו תיאוריה מאוד פשטנית לחברה שמגיעה למחזורי מכירות מאוד גבוהים, אני יודע.

אבל תראו מה קרה למכירות של Groupon בפברואר: ניתוח של הכנסות שערך אתר Tech-crunch מראה ירידה בהכנסות, ודווקא לא בהכרח קושר את זה למה שאני רשמתי.
מעניין יהיה לראות את ההמשך, מה יקרה בחודשים הבאים לGroupon.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

מסכים איתך שיש בעיתיות במודל וגם כתבתי על זה -
http://asafhochman.blogspot.com/2011/01/blog-post_21.html

אבל לא נראה שזה פוגע בקטגוריה כולה.
אולי זו דווקא גרופון בעקבות פרסומות הסופרבול הנוראיות?
http://adweek.blogs.com/adfreak/2011/03/did-groupons-ads-cause-revenues-to-tank.html