יום ראשון, 22 במאי 2011

אוטוטו אפל עומדת להמציא מחדש את הדרך שאנחנו שומעים מוסיקה

והיא עושה את זה כדרכה – מקדימה את שאר החברות המתחרות.
ולא שיש כאן הפתעה, כולם דיברו על זה בעבר ועל שגם Google מנסה להשיק שירות דומה של השמעת מוסיקה מבוססת ענן, כלומר לא צריך להוריד את השירים. אבל Google, שהתחילה ראשונה, כנראה לא הצליחה במו"מ (יש שאמרו שזו אחת הסיבות שאריק שמידט 'הועזב' בגלל הכישלון לסגור את העסקאות עם הLabels של המוסיקה). גם Amazon נמצ

את בתמונה, אבל עדיין לא יצאה עם Killer Application של שירות מוסדר מול האולפנים.
בימים האחרונים יצאה הודעה שApple סגרה עם SONY הסכם הפצה על המוסיקה, שמצטרף להסכם עם EMI וWarner Bros. כעת חסר אולפן אחד גדול אחרון – Universal. אבל מה הסיכוי שאולפן רביעי לא יחתום, אם 3 המתחרים הגדולים שלו כבר חתמו? סיכוי קטן מאוד.
מדברים על זה שההשקה תהיה בתחילת יוני, וזה מאוד מסקרן. נושא נוסף שמעניין לראות איך עומד להיפתר הוא נושא הזכויות: האם Apple תחסום מהמשתמשים את האפשרות לעשות Upload של תכנים לא חוקיים אל הענן של המוסיקה?
לדעתי היא לא תחסום זאת, אלא תעשה מה שהיא בד"כ עושה: תציע חוויית משתמש מדהימה במחיר אטרקטיבי, כזה שיחסל עוד יותר את הפיראטיות. וזה עובד: היום פחות מ3% מההורות בTorrent הן של מוסיקה, ואין לי ספק בכלל שזה המון בזכות iTunes שמנגיש לך מוסיקה במחירים זולים וחוויית משתמש מעולה.

מלבד עוד מהפיכה, זה יתרום המון לשורת הרווח: כל החברות הגדולות מעוניינות בלקוחות פרטיים שמשלמים באופן קבוע סכום כסף חודשי על שירות. APPLE תיהנה מאוד כלכלית עם השקת שרות שכזה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כתוב יפה