יום שישי, 26 ביוני 2009

מודל עסקי חדשני לFacebook מתאפשר

מצגת מעניינת המסבירה על כוחו של Facebook Connect, שזוהי פלטפורמה המחברת את Facebook לאתרים אחרים ומחליפה את הרישום לאתר. הכניסה דרך חשבון הFacebook מאפשרת כניסה ללא הרשמה, העברת מידע אל חשבון הFacebook שלי, מידע על חברים מFacebook שנמצאים באותו אתר בו אני נמצא ועוד.
אבל, (כפי שטוען Razorfish שמעביר את המצגת) זהו רק קצה הקרחון כי שימוש בפלטפורמה כזו יוצר מידע רב לאתר אליו נכנסתי - החל מכמות החברים שלי, דרך תחומי העניין שלי וכלה בפרטים דמוגרפיים. זהו בעצם DB עצום - שכאשר אני נכנס דרך Facebook אל אתר, הדבר משול לכניסה אל קניון כאשר בשער הכניסה אני מעביר את הדיסק-און-קי של חיי - מי אני ומה אני.
זהו קונספט חדשני שייתן לFacebook יתרון מול הRetailers ובונה מודל עסקי חדשני מולם - יש להניח כי Facebook תדע 'לגזור קופון' מהמידע ותמנף אותו להכנסות.

2 תגובות:

איציק יופה אמר/ה...

אחלה מודל.
שיתחילו להביא קצת כסף...

Unknown אמר/ה...

הדבר הכי מעניין הוא שזה יוצר קטגורייה חדשה של "קנייה חברתית". ג'נספורט בר שילבו את זה באתר ה-eCommerce שלהם.

http://www.insidefacebook.com/2009/04/23/retailers-utilize-facebook-connect-to-make-online-shopping-more-social-personal/