מיזם Vevo שעדיין בהקמה - הוא אולי הרצון של Youtube לפצות על מודל עסקי לא כ"כ טוב (בהתחשב במה שמצליח Hulu לעשות). וכמו שדיסני חברה רק לאחרונה אל Hulu, Sony חוברת אל Vevo. Sony מצטרפת אל המיזם של Youtube וVivendi(מקבוצת Universal).
מכיוון ש Youtube מנסה לעשות לעצמה 'קניבליזציה מושכלת' – הקליפים יהיו זמינים בחיפוש של Youtube אבל הקליפ עצמו יהיה בVevo..לא כ"כ ידידותי למשתמש. לUniversal יש ערוץ ב Youtube עם מילארדי צפיות.
אנשי Youtube צריכים להיזהר מהקניבליזציה – אחרי שהם מתחילים להפריד את עסקי הטלויזיה בערוץ ייעודי (כנראה במודל עתידי כמו של Hulu) – גם הוצאת המוסיקה מהאתר תשאיר אותו בעיקר עם תוכן גולשים. וזה לא מעט, אבל הרבה פחות ממה שהוא התחיל. מצד שני, Youtube לא עושה מספיק כסף כרגע – אולי זה הזמן לעשות סדר בתכנים, ובמותגים – ולמתג את Vevo כמותג פרימיום שלוקח כסף על תכנים.
כך או כך, זאת הזדמנות מעניינת לראות חברה שהחלה במודל עסקי מסויים – חינמי, מנסה לשנות אותו לכיוון אחר..
מכיוון ש Youtube מנסה לעשות לעצמה 'קניבליזציה מושכלת' – הקליפים יהיו זמינים בחיפוש של Youtube אבל הקליפ עצמו יהיה בVevo..לא כ"כ ידידותי למשתמש. לUniversal יש ערוץ ב Youtube עם מילארדי צפיות.
אנשי Youtube צריכים להיזהר מהקניבליזציה – אחרי שהם מתחילים להפריד את עסקי הטלויזיה בערוץ ייעודי (כנראה במודל עתידי כמו של Hulu) – גם הוצאת המוסיקה מהאתר תשאיר אותו בעיקר עם תוכן גולשים. וזה לא מעט, אבל הרבה פחות ממה שהוא התחיל. מצד שני, Youtube לא עושה מספיק כסף כרגע – אולי זה הזמן לעשות סדר בתכנים, ובמותגים – ולמתג את Vevo כמותג פרימיום שלוקח כסף על תכנים.
כך או כך, זאת הזדמנות מעניינת לראות חברה שהחלה במודל עסקי מסויים – חינמי, מנסה לשנות אותו לכיוון אחר..
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה