יום חמישי, 10 בספטמבר 2009

זוית אחרת על Conversation Marketing


אחד הטרנדים כרגע בשיווק הוא Conversation Marketing שזה שיווק בתוך שיח שמתבצע באינטרנט (פורומים, בלוגים וכו'). הרעיון הוא שיש שיחות שלמות שמתייחסות אל המותג שלנו שאנחנו לא יודעים - ועלינו לנטר אותן ולהתערב בהן.

זה תחום חדש בן 5 שנים, אבל רק בשנתיים האחרונות הוא יוצא מ'המחתרת'.

המון חברות שאני מכיר נכנסות לתחום הזה כיום, וזה נובע מהתובנה שיש לנו המון צרכנים שמדברים עלינו ברשת האינטרנט ואסור לנו לפספס אותם. על פניו נשמע הגיוני, לא?


אז שווה להקשיב למייקל ראדיגן שמשמש כסמנכ"ל אינטראקטיב בחברת Javelin, חברת אינטראקטיב שעובדת עם AT&T, וSalesForce ועוד. הוא מעלה טיעונים נגד הCM. אנחנו יכולים לדבר עם הלקוחות שלנו לנצח, הוא אומר, אבל אם לא נצליח לגרום להם לעשות פעולה שתכניס כסף לכיסים שלנו - העסק שלנו לא יתקיים.

יש משהו בדבריו.

כיום הCM נמצא בחיתוליו ועדיין לא ברורה תרומתו העסקית לפעילות השוטפת. מייקל ראדיגאן חושב שרוב השיחות (CM) הן בזבוז זמן ומספר ש9 מתוך 10 שיחות שנוהלו במשך חמש שנים ואחריהן עקב - לא הכניסו תרומה כלכלית לעסקים.

בכל אופן - אם אתה מנהל שיווק שעושה או חושב על CM - שווה לקרוא את המאמר.

תגובה 1:

ירון ס אמר/ה...

CM הוא פשוט עוד כלי שבו עושים שיווק, והוא כ"כ אטרקטיבי בגלל מיעוט המשתמשים בו כרגע.
זה כמו קניון שיש בו תנועה ערה של קונים אבל מעט מאוד חנויות.