יום שני, 21 בספטמבר 2009

הפוך על הפוך: מדוע Microsoft לא משיקה חנות אפליקציות לZUNE?


לApple יש את הAppstore, לGoogle יש את הGoogle Apps, לNokia יש את OVI.

ולMicrosoft? החברה השיקה השבוע את הZune HD, נגן המדיה המתחרה בiPod Touch. אך החברה בחרה שלא להעלות אתר אפליקציות (3rd party applications). מדוע?

Microsoft כבר עובדת על חנות אפליקציות לWindows Mobile והיא איננה רוצה שזו תתחרה בZUNE. או שמא היא איננה רוצה להקדיש משאבים ארגוניים ל2 חנויות במקביל. בראיון לTech-Flash, אתר טכנולוגיה בסיאטל אמר מנהל השיווק של הZUNE כי Microsoft איננה מעוניינת שתהיה חפיפה בין 2 קבוצות פיתוח (המילה בה השתמש היא Overlap). טוב, ברור שהבחור לא תיאם עמדות עם הPR - שהרי זה נראה בלתי רלוונטי בעליל שחברה עם עשרות אלפי עובדים לא יכולה לעבוד במקביל על שני פרוייקטים שכאלה. אבל כנראה שמנהל השיווק דיבר מרחשי ליבו והפוליטיקה הפנימית ברדמונד הכריעה את גורל הZUNE, כנראה לחובה.

מה שכן Microsoft מתכננת השקה של כמה אפליקציות ומשחקים שהיא תפתח בעצמה, שוב, שלא דרך צד שלישי. את שאר התכונות של הZUNE אין צורך לפרט כי כנראה לא תקנו אחד כזה.

בעידן שבו לכל הספקיות הגדולות יש חנות אפליקציות ואפשרות להוריד תכונות נוספות כל הזמן - אל המכשיר, להשיק נגן מדיה ללא יכולת כזו הופכת אותו ללא רלוונטי מיום ההשקה. להערכתי Microsoft טועה כאן ובגדול.


2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

כל כך צודק.
ולראיה הפרסומת האחרונה שלהם - http://www.youtube.com/watch?v=7S8CZvNVpCM

זה היתרון התחרותי. וזה באמת תענוג.
ה-iphone ממש שינה לי את החיים פה בניכר. :)

אילן (לא בן דב..) אמר/ה...

אכן ראייה נכונה - בלי APPS אי אפשר להתקדם כיום מול התחרות בשוק (ואני משוק הסלולאר)