יום שישי, 10 ביולי 2009

זווית נוספת להGoogle Chrome OS

המערכת ההפעלה Google Chrome OS, תהיה "מערכת הפעלה בקוד פתוח, במשקל קל, שבהתחלה תיועד לנטבוקים. בהמשך שנת 2009 נפתח את הקוד של המערכת. נטבוקים שפועלים עם מערכת ההפעלה יהיו זמינים לצרכנים לקראת סוף 2010". עוד מסרה החברה, כי המאפיינים העיקריים של כרום OS הם "מהירות, פשטות ובטיחות. אנחנו מעצבים את ה-OS כך שתהיה מהירה וקלה, כדי שתוכל לפעול ולחבר אתכם לרשת בתוך שניות".

גוגל ציינה בהודעתה כי המערכת לא מיועדת להחליף את האנדרואיד, מערכת ההפעלה של החברה למכשירים סלולריים. "האנדרואיד פותחה על מנת שתוכל לפעול על מגוון של התקנים - ממכשירים סלולרים לנטבוקים. Google Chrome OS מתוכננת עבור מחשבים - החל מנטבוקים וכלה במחשבים שולחניים".
Microsoft כבר מחזיקה ב90% משוק מערכות ההפעלה, Windows שהיא תומכת (בגירסא ייעודית) גם בסלולאר. שוק הנטבוקים אינו גדול ומיקוד בו נובע לא מבחירה אסטרטגית בעיניי, אלא כנראה מנחיתות מוצרית. Google החליטה להיכנס להיכן שMicrosoft מובילה בבטחה - רק כדי לגרום לה נזקים. בטח שלא להוביל את השוק הזה.
מה שכן, מערכת הפעלה קלה לנטבוקים טובה לצרכן שכן כיום רוב הנטבוקים באים עם קישור WiFi בלבד ולא כרטיסי תקשורת לגלישה מהירה (בגלל הרצון לתמחר נמוך את הנטבוק). זמן הפיתוח למחשבי נטבוק מוערך בחצי שנה אל מול שנתיים לטלפונים. כלומר בקרוב מאוד חברות התקשורת יציעו יותר שרותי תקשורת דרך הנטבוק. זה מאיים על חברות המסורתיות
(Incumbant) ומאפשר לשחקנים החדשים (Attackers) להציע שרותי תקשורת דרך המחשב ולא הסלולאר. אני מכיר עוד Attacker כזה - קוראים לו Google ויש לו את Google Voice שתאפשר לו להיות חברת תקשורת.
אגב, המהלך של Google עושה בלאגן בשוק השבבים - כיום רוב הנטבוקים עובדים על Windows XP וPentium3 או Pentium4 של Intel. מערכת הפעלה Chrome עובדת בשיטה שנקראת x86 עם שבבים מסוג ARM (מתחרה של Intel). חברת Microsoft כבר הודיעה שלא תשיק עוד מערכות הפעלה חדשות (כמו Windows7) לשבבים ARM. כלומר Google תהיה היחידה שמאפשרת עבודה גם עם ARM וגם עם Pentium. ניחוש שלי? עוד כמה שנים יהיו מחשבי Google, בדיוק כמו הGoogle Phone שירוצו על מערכות הפעלה Google בדיוק כמו האנדרואיד. Google תאפשר שרותים מסויימים דרך המחשבים שלה, עם מערכות ההפעלה שלה, ותיתן לצרכן לצרוך תקשורת בשימושים כמו הGoogle Voice.
בקיצור - רוצו לקנות מניות של Google ושל Microsoft. הכיף רק מתחיל...

תגובה 1:

איציק י. אמר/ה...

אהבתי את המאמר