יום שישי, 19 בפברואר 2010

נקודה למחשבה על הצפייה בתכנים



Netflix, שרות השאלת הסרטים שהמציא עצמו מחדש ומציע גם צפייה בסרטים דרך האינטרנט הוא סיפורה של תעשיית התוכן כולה. השינויים הטכנולוגיים מאיימים אבל גם מהווים הזדמנות למי שיודע לקפוץ על העגלה.



הנה נתונים מאוד מעניינים על Netflix. יותר מחצי המשתמשים בו עושים זאת כאשר הם הצופים דרך מסך הטלויזיה ולא המחשב. כמעט חצי עושה זאת רק על המחשב, והשאר על המחשב ועל הטלויזיה. וזה אומר ששרות כזה שמחובר דרך המחשב ומעביר תכנים היישר מהאינטרנט – משנה את הדרך שבה אנחנו צורכים תכנים גם במסך הגדול והמשמעותי בבית – הטלויזיה.



לדעתי, זה אומר שApple צריכה (אולי) לשקול את הצעת צריכת התוכן שלה מהורדה למחשב (Download) לStreaming. בתיאורייה אין הבדל בין השתיים, אבל במקום לשמור מקום ולסנכרן מהiPad אל המחשב – ומשם להזרים לטלויזיה, אפשר להשתמש בiPad בחיבור ישיר לטלויזיה.



אני מעריך שApple ירצו לשנות את המודל הזה כי צפייה בStreaming תאפשר להם גם חווייה של להתחיל לצפות משהו במחשב, להמשיך מאותה נקודה בטלויזיה ולסיים בiPad. וזה יתרון חווייתי משמעותי.

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

כל עוד Netflix מציע מבחר מאוד עלוב ב-streaming זה לא איום גדול. לאפל יש הזדמנות להיות הראשונה שתציע סרטים מבוקשים ב-streaming. השאלה היא כל מיני עינייני קופירייטס