יום שישי, 5 בפברואר 2010

לכל מי שממהר להספיד את הiPad



ונתחיל בשאלה: על איזה מכשיר שלApple נאמרו הדברים הבאים:



APPL is already down $1.00. Looks like the markets aren't looking too favorably on Apple's new forays into the digital device market.



התשובה? עוד רגע.



בהמשך ל'iPad, מה צופן העתיד?' שפרסמתי כאן לפני כמה ימים ובו הטענה כי כל מי שמספיד את הiPad עושה זאת מוקדם מדי, למרות שזה נראה פופולארי בימים אלה. לפני שאתם מצטרפים לקהל הציניים ומסבירים לכולם שאין כאן משהו מהפכני והפעם סטיב ג'ובס פישל ובענק, תחשבו טוב..



שימו לב לכתבה של Fastcompany שמשווה בין ציטוטים מ2001 לאחר השקת הiPod ובין ציטוטים מעכשיו, לאחר השקת הiPad. אם אתם כבר מבינים לאן אני חותר, וודאי תבינו כבר שהציטוט למעלה הוא מ2001 ולא מעכשיו, גם אז (כמו היום) השווקים לא הגיבו באופטימיות גבוהה להשקת נגן המוזיקה של Apple. רק לאחר שהתוצאות הכספיות הגיעו, רבעון לאחר רבעון, המשקיעים החלו להבין את גודל המהפיכה. עד היום נמכרו 250,000,000 נגני iPod. האם מישהו חזה בהשקה שיש למכשיר הזה פוטנציאל של אפילו 10% מהמכירות האלו? כנראה שלא.



לכו, אני חוזר ואומר, אל תמהרו להצטרף את שלל המספידים של Apple שמסבירים לכם בפנים חמורות סבר כיצד זה לא יעבוד. וזה לא שאני אומר בוודאות שזה כן יצליח, אבל אני יודע כבר שלעתים קשה לחזות מראש מה עומד לקרות ואנחנו מנתחים את המציאות לפי המידע שיש בידינו כרגע.



Apple ממשיכה לשנות את הדרך שבה אנחנו חיים, ע"י פריצות דרך טכנולוגיות (אולי לא מהפכניות) שמאפשרות לנו לצרוך אחרת את התכנים שלנו. המודל העסקי שלה הוא ייחודי - השילוב בין החומרה לתוכנה ולתכנים, כלומר רק מי שקונה מכשיר (iPad / iPod / iPhone) יכול לצרוך דרך תוכנה מסויימת (iTunes / Appstore) תכנים מסויימים (שירים / Apps / סרטים וספרים).



אל תמהרו להספיד את הiPad. יש סיכוי שזו המהפיכה הבאה של תחילת האלף השלישי.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מסכים לחלוטין. אי אפשר לחזות מראש. סטיב לעיתים צעד אחד יותר רחוק מכולנו.

אנונימי אמר/ה...

מלים כדורבנות!

מסכים לגמרי