יום שישי, 19 בפברואר 2010

Google: להודות בטעות ולהמשיך לנסות

מילה טובה (שוב) על Google.

כאב לשני ילדים אני מנסה ללמד אותם (בעיקר כרגע את בני הגדול) שלא משנה אם טועים. הרבה יותר חשוב לנסות מחדש.

אף אחד לא קם בבוקר ומגיע להצלחה מיידית. אדיסון ניסה כ100 נורות חשמל שלא עבדו – עד שהצליח להמציא את נורת החשמל שאנחנו מכירים היום. בעיניי, ההבדל בין ווינרים לכאלה שהם לא - הוא לאו דווקא כמות הפעמים שהווינרים מצליחים, אלא העובדה שהם ממשיכים לנסות גם אם הם טועים.

Google השיקה את Google Buzz. הרבה אנשים חושבים שGoogle מתנהגת כאילו העולם שייך לה, והיא מזמן לא הילד החצוף שבועט אלא ארגון גדול כבד וממוסד.

השבוע Google הוכיחה (שוב) שהיא יודעת להקשיב ללקוחותיה. לאחר השקת הGoogle Buzz הסתבר שכל אנשי הקשר של מי שיש לו חשבון GMAIL חשופים לכל צופה (מכיוון שהתוכנה עוקבת באופן אוטומטי אחרי אנשים). המון אנשים הרגישו שזה פוגע להם בפרטיות (ובצדק) כי הם לא רוצים שכ"א יוכל לדעת עם מי הם בקשר.

Google הקימה 'חדר מלחמה' לשרות החדש, כולל מנהלי מוצר ומהנדסים, חלק מהאנשים נשארו לישון במשך יומיים בסופ"ש במתחם ע"מ לתקן את מה שהיה צריך לתקן.

לקח לGoogle שבוע בלבד (!) לתקן את המדיניות שלה ואת השרות – מרגע ההשקה ועד השינוי. לפני כשנתיים Facebook שינתה את המדיניות הפרטיות בהקשר דומה ולקח לה חודש לעשות זאת. (הנה מרק צוקרברג מעדכן זאת ב2007).

בעיניי, אם לוקח לחברה בסדר גודל כזה להבין שיש בעייה, לגבש החלטה ולבצע אותה – שבוע בלבד – זה ראוי לציון. אם חברה בסדר גודל כזה מודה שהיא טעתה מהר כל כך – זה עוד יותר מדהים.

כל הכבוד לGoogle.

תגובה 1:

נמנמני אמר/ה...

כל כך צודק
אדיסון אמר פעם שהוא לא טעה 99 פעמים הוא פשוט צדק במה לא נכון 99 פעמים
זו גדולה להודות בטעות ביחוד אם אתה אחד שמייחסים לו הצלחה
ושוב כנראה בגלל זה הם מה שהם