יום חמישי, 25 בפברואר 2010

Foursquare מציגה: רשת חברתית שמשדרת טלויזיה

כתכבתי כאן לא מזמן על זה שFoursquare שהיא רשת חברתית סלולארית, חתמה על הסכם עם Bravo TV לשת"פ מעבר למסך הטלויזיה, בתקווה להביא למעורבות גבוהה של הצופים עם התוכניות במכשיר הסלולרי, הרבה אחרי שהם סוגרים את הטלוויזיה או את המחשב.
עד כמה זה רציני אפשר ללמוד מזה שהם גלו עלו בפרסומת בטלויזיה לאפליקצייה. כשחושבים על זה, רשת חברתית כמו Facebook מחזיקה בכ250 מיליון משתמשים נאמנים. אמנם היא איננה רשת טלויזיה אבל מצד שני היא נמצאת בשרשרת הערך במקום שבו היא יכולה לגרום לצופים לצפות בתכנים אצלה, ולא במקום אחר.
האם Facebook יכולה למזג לתוכה את Hulu? האם זה נכון מבחינת המודל העסקי שלה? לHulu יש "רק" 40 מיליון צופים בחודש. חיבור עם רשת חברתית כמו Facebook יכול לתת דחיפה רצינית מאוד לכמות הצופים. לרשת חברתית יש כבר הסכמים עם מפרסמים וחשיפה להמון לקוחות. כנראה שזה המודל שנמצא לנגד עיניה של Foursquare בשת"פ עם Bravo TV.
אם או בלי קשר לזה הCOO של Apple סיפר שהם ממשיכים להשקיע בApple TV שלהם למרות שהמוצר אינו זוכה להצלחה רבה עד כה. אין ספק שApple, עם כל הסכמי התכנים שלה ומנגנון ההפצה המשומן (iTunes מוכר כ70% מהמוסיקה הדיגיטלית שנמכרת ברשת!). מצד שני, Apple שומרת על רלוונטיות בעולם הTV כי יכול להיות שבעתיד היא דווקא תשתמש בiPad כמכשיר שמחובר לטלויזיה שלנו בסלון.
כך או כך, עולם הטלויזיה, הצפייה בו והפצת התוכן משתנים ברגעים אלה..

אין תגובות: