יום חמישי, 25 בפברואר 2010

Microsoft מול Google




Google מציגה הכנסות של 24 מיליארד דולר בשנת 2009, כאשר 6 מיליארד עוברים היישר אל שותפים בעבור הפניית תנועה ( Traffic); כלומר בפועל יש לGoogle הכנסות של כ18 מיליארד דולר. מאין הן מגיעות? רובן ככולן מגיעות מפרסום. Google היא סוכנות המדיה הגדולה בעולם, ורוב ההכנסות שלה מגיעות ממקור אחד. אמנם המקור הזה אינו נמצא כרגע באיום, אבל נדמה שGoogle לא מצליחה לגוון את מקורות ההכנסה שלה.


Microsoft לעומת זאת היא חברת התוכנה הריווחית בעולם. מקורות ההכנסה שלה מגוונים: Windows, Office, Servers. דווקא חטיבת האונליין שלה פחות מצליחה ומפסידה כסף. בינתיים.




Google חלשה בהגוונה של מקורות הכנסה ומאוד חזקה בפרסום.


Microsoft חזקה בהגוונה של מקורות הכנסה וחלשה בפרסום.


המידע הזה שמשתקף בדו"חות הכספיים מסביר מדוע כל אחת תוקפת את החזית של השנייה: Microsoft מנסה להחליש את Google תוך שימוש בBing (לא מספיק מצליח כרגע), Google מנסה להחליש את הOffice עם Google Apps ואת הWindows עם Chrome OS.




לMicrosoft יש 90% נתח שוק עם מערכות ההפעלה שלה - מה שהופך את הזירה לקלה לתקיפה של Google. נתח שוק כזה קשה מאוד לשמר אותו לאורך זמן.


במיילים יש לMicrosoft יתרון אדיר עם כמעט 350 מיליון משתמשים בHOTMAIL אל מול 146 מיליון (בלבד?) עם GMAIL של Google. הממשק של GMAIL נראה טוב יותר, אך נדמה שGoogle לא מצליחה להדביק את הפער.


ביישומים עסקיים נדמה ש'פרת המזומנים' של Microsoft, הOffice, איננה עומדת בפני איום של ממש.


ברשתות חברתיות המצב קצת מסובך - Google סגרה עם Myspace הסכם של 900 מיליון דולר ל3 שנים בעבור שימוש במדיה אבל היא כנראה הימרה לא נכון כי יש לMyspace "רק" 130 מיליון משתמשים בחודש. Microsoft הימרה טוב יותר עם הסכם של רכישה 1.6% מFacebook והסכם של 150 מיליון דולר בעבור שימוש בשטחי הפרסום. לFacebook יש 250 מיליון משתמשים פעילים בחודש וכרגע ידה של Microsoft על העליונה.


בדפדפנים אמנם יש לGoogle אחלה מוצר אבל נדמה שייקח לChrome זמן רב אם בכלל להגיע לנתח משמעותי. כרגע הוא עומד על 2% מכלל המשתמשים (לא בהתקנות) ואילו לExplorer יש מעל ל60%. שימו לב שלFirefox לקחו שנים להגיע לנתח של 20% מה שיכול להעיד שGoogle עומדת לעבוד בזה קשה..




2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

השאלה היא מה שינויים טכנולוגיים כמו טאבלטים ונטבוק יעשו לחברת תוכנה קלאסית כמו מיקרוסופט.

בעולם של מחשבים רזים אשר מריצים את התוכנות כ-SAAS ההגוונה הקיימת של גוגל (google apps וכו') תהפוך פתאום למאוד משמעותית ומאוד יכול להיות שיותר ויותר אנשים ינצלו את הפלטפורמות החינמיות המעולות של גוגל לשירותי רשת תוך גיוון מקורות ההכנסה שלה.

אנונימי אמר/ה...

אני מסכיםמאוד עם התגובה של אסף אבל חייבים לזכור גם את מהפיכת הiPad..