יום שישי, 2 באפריל 2010

האינטרנט: שינויים בהרגלי הצריכה 2



הGuardian הוותיק צופה ש2010 תהיה השנה שבה יהיה שינוי של ממש בדרך שבה האינטרנט מספק לנו דרך לצפות בתכנים. פרוייקט הדגל של BT – שנקרא Canvas יכול להיות Business Case מעולה, כי אם תצליח השותפות הזו בין BT שהיא חברת התקשורת הגדולה בבריטניה ובין BBC וch4 (ערוץ 4 הבריטי)– אפשר יהיה לשכפל את המודל הזה בכל רחבי העולם. המודל ההיברידי בפרוייקט משלב צפייה ליניארית, ולא-ליניארית בStreaming ובOn demand. המודל יאפשר לצפות בCatch-Up (צפייה מאוחרת של פרק שפיספסנו), בתכנים מארה"ב, סרטים מVOD תוך חיבור של ציוד קצה שונה. הפרוייקט יצר סטנדרטיזציה שתעזור ליצרני חומרה שרוצים לאפשר צפייה ממנו (למי שאין אינטרנט בטלויזיה עדיין – למרות שהשנה כבר 20% מהמכשירים יציעו חיבור לאינטרנט!).



שלא לדבר על כמאה אפליקציות שכוללות שיתוף, תיוג, מידע ובידור על גבי התוכן שאנחנו צופים כרגע.


מידע נוסף על הפרוייקט אפשר למצוא באתר הפרוייקט.



המודל הזה, של בניית סטנדרט ישנה את המודל של ספקי התכנים מכיוון שרף הכניסה יהיה נמוך יותר. כל שעליי לעשות ע"מ לשדר תכנים לציבור הרחב בסלון הוא לדעת להתאים עצמי לסטנדרט של הפרוייקט.



האינטרנט, כתשתית לתכנים, ישנה את מודל ההפצה וכל 'שרשרת הערך' של תעשיית הטלויזיה. יש כאן גם הזדמנות מאוד מעניינת כי ינצח מי שיש לו תוכן טוב. הדרך אל סלון הלקוח תתקצר, ההיצע בסלון יגדל ובסוף אנחנו נבחר במה שמעניין אותנו. אתרים כמו Channel101 יביאו אלינו סדרות ותכנים ביזאריים שמעולם לא היו 'עוברים' את מבחן הערוץ המסודר וחברת ההפקה, אבל בעידן האינטרנט קל מאוד ליצור תכנים שכאלה והציע אותם לקהל שבסלון.



כצופים, במקום לצפות במה שמשודר כעת נוכל לצפות במה ששודר קודם (Catch-Up), במה ששודר בעונה הקודמת, במה ששודר במדינה אחרת ובמה שלא שודר עדיין. האינטרנט לא מאיים על הטלויזיה, נהפוך הוא. נתוני הצפייה מעולם לא היו כה גבוהים ויש התאמה בין הפעילות ברשת לבין אחוזי הצפייה (ראו מקרה טקס האוסקר האחרון). הכתבה מהNYT העוסקת בשיחות הברזייה ביום שאחרי צפייה בתכנית מלמדת שיש בתעשיית הטלויזיה מי שיכול לראות את השינויים שמאפשר האינטרנט – כהזדמנות לחבר בין הפלטפורמות. גם ריבוי המסכים בסלון יכול להיות הזדמנות גדולה עם מודלים כמו TV Everywhere שמאפשר לנו (תוך אימות פרטים כמובן) לצפות בתכנים שלנו תוך המשכיות – ממסכים שונים. Verizon כבר הודיעה שהיא עומדת להשיק מסלול שכזה ללקוחותיה.



אני לא יודע לגבי מתי זה עומד לקרות, אבל אין ספק שיש כמה שינויים טכנולוגיים, עסקיים ושל הצרכן שמוכן לשנות את דרך הצפייה שלו. כנראה שהדרך שבה אנחנו צורכים טלויזיה עומדת להשתנות..



אין תגובות: