יום חמישי, 29 באפריל 2010

הטעות (בעיניי) של Amazon

החברה שהחלה במכירת ספרים ועברה למכירת של מדיה דיגיטלית כמו ספרים ומוסיקה, מאויימת ע"י מתחרים עם כח הפצה כמו שלה - כמו Apple.
האסטרטגיה שAMAZON בוחרת להתמודד עם איום זה היא לחזק את כוחה במכירת מוצרים ממשיים כמו אלקטרוניקה, ביגוד וכו'. ברבעון ה1 של 2010 המכירות של AMAZON בתחום המדיה הדיגיטלית היו 3.51 מיליארד דולר, ואילו המכירות של המוצרים בתחומי האלקטרוניקה והביגוד היו כ3.7 מיליארד. כלומר, רוב ההכנסות עברו למוצרים ברי קיימא. על פניו, כעת המשקיעים יכולים לדאוג פחות - מכיוון שכרגע חלק יותר קטן נמצא בסיכון..אבל זו התנהלות קצרת טווח שלא מתחשבת בכך שההכנסות ממדיה דיגיטלית עומדות לצמוח בצורה משמעותית, וחברות שיהיו שתחום הזה - זה יהיה מנוע הצמיחה שלהן.
כל שנה, יותר ויותר אנשים רוכשים מוסיקה וספרים ותוכן דרך האינטרנט. הראיתי כאן בעבר איך רוב ההכנסות של Apple ברבעון ה1 של 2010 היו מiPhone, אבל לא מהמכירה אלא מהAppstore. התחום הזה צומח בקרב כל החברות והוא מה שנקרא 'אוקיינוס כחול'. כאשר AMAZON בוחרת להוריד את נתח ההכנסות שלה מהשוק הזה, היא משאירה עצמה באוקיינוס האדום, היכן שהמחיר משחק תפקיד רציני בשיקולי הרכישה של השרותים / מוצרים, וקרבות מחיר גורמים בסוף לשוק של מוצרי קומודיטי. ככה זה בביגוד והנעלה ואלקטרוניקה. לAMAZON גם אין שם שום יתרון יחסי. יותר מדי חברות מוכרות מוצרי אלקטרוניקה דרך האינטרנט כבר שנים, ושולי הרווח שלהן נמוכים יותר משל AMAZON - מה אומר שהן יכול לתת פייט רציני בזירת המחיר.
נכון, Apple היא שחקן מאוד קשה לתחרות מולו אבל AMAZON צריכה למצוא דרך לעשות זאת אחרת היא תיעלם, ותהיה שייכת לחברות רבות שהצליחו בעידן של שינוי טכנולוגי אבל לא ידעו להתאים עצמן לשינוי הבא (ICQ, AOL, ALTA-VISTA, LYCOS, YAHOO ועוד ועוד)

2 תגובות:

החדשן אמר/ה...

נקודה מעניינת אבל צריך לדייק בהיסטוריה של אמזון
אמזון החלה בספרים עברה לאלקטרוניקה ואז לדיגיטל
היתרונות של אמזון במוצרי אלקטרוניקה הינם יכולות הלוגסטיקה המדהימים שלהם ויכולות השיווק הפרסונלי
לכן לדעתי הם משנים מודל לאט ובזהירות - ראינו מה קרה לחברות שהחליטו לשנות מהר מידי ושכחו מה מלחם והחמאה שלהם

אנונימי אמר/ה...

אני מסכים עם החדשן..