יום ראשון, 4 באפריל 2010

היסטריית / היסטוריית הiPad

לאחר שקצת נרגעו הרוחות והאמריקאים יצאו לשנת לילה, עברתי על עוד כמה נתונים מאוד מעניינים.
מסתבר שדווקא המכירות הולכות מעולה, למרות שהיה נראה לי אישית שהתורים לא כ"כ ארוכים.
דה -מרקר מספר שהתורים לרכישת מכשיר האייפד היו ארוכים מהתורים שנרשמו בהשקות מכשירים קודמים בחנות אפל בשדרה החמישית: בשעה תשע בבוקר עמדו מול החנות 730 איש, לעומת 350 איש שעמדו בתור להשקת מכשיר האייפון 3GS, ו-540 איש בהשקת האייפון 3G. אגב, זה לא אומר שהמכשיר יימכר יותר - רק שהבאז יותר גדול ושאנשים כבר יודעים שזה להיט ולא צריכים להמתין ולגלות מאוחר יותר..

ההערכה היא שנתוני המכירות של iPad ינועו בין 3 ל7 מיליון יחידות עד סוף השנה. לי זה נשמע שיימכרו הרבה יותר - רק ביום ההשקה נמכרו כמעט 700,00 מכשירים. אז נכון שזה יום ההשקה, וזה גם הרגע שכל מי שהזמין מוקדם דרך אתר האינטרנט - קיבל את המכשיר, אבל המכשיר נמכר במעט חנויות ורק בארה"ב..ויש הרבה אנשים שלא רצים ישר ביום הראשון ויש המון אנשים שיראו את המכשיר ויחליטו לרכוש.
אגב, לApple היו ב2009 כ36 מיליארד דולר הכנסות; אם היא תמכור עד סוף השנה 3 מיליון מכשירים במחיר של 499$ בלבד זו תוספת של 1.5 מיליארד דולר להכנסות. ההנחה שלי שלקוח לא רוכש רק מכשיר אלא גם אביזרים וקצת אפליקציות, נניח רכישה ממוצעת של 600$ (במקום 500$)ואם ימכרו 5 מיליון מכשירים זו כבר תוספת של 3 מיליארד דולר (10% תוספת להכנסות). מדובר בתוספת הכנסה מאוד משמעותית לחברה ואני מניח שמניית Apple עוד לא הגיעה לשיא..

אין תגובות: