יום רביעי, 26 במאי 2010

מה זה טלויזיה חברתית?

לפי דו"ח של חברת המחקר TDG, ב-2020 האמריקאי הממוצע יצפה ביותר וידאו מקוון מאשר בשידורי טלוויזיה רגילים.
כיום האמריקאי הממוצע צופה ב-22 דקות של וידאו מקוון מדי שבוע ו-30 שעות שידורי טלוויזיה בכבלים, לווין ורדיו. יחס זה צפוי להתהפך בשנים הקרובות כאשר זמן הצפייה בוידאו מקוון יצמח במאות אחוזים על חשבון הטלוויזיה. ב-2020 האזרח האמריקאי יצפה ב-16 שעות של וידאו מקוון ו-15 שעות בלבד של שידורי טלוויזיה, וב-2025 האינטרנט תחליף כמעט לחלוטין את הטלוויזיה כערוץ המדיה הראשי.
מה זה אומר על עסקי הטלויזיה כמו שאנחנו מכירים אותם?
זה אומר שהשחקנים שאנחנו מכירים כיום יפעילו מערכות צפייה גם באינטרנט ובסלולאר, וזה אומר שיהיו שחקנים חדשים בתחום. וידאו מקוון זה גם יוטיוב, שירותי VOD על גבי האינטרנט כגון נטפליקס ואמזון ואפילו GOOGLE TV.
בארה"ב לדוגמא, כל רשתות הטלוויזיה הגדולות מציעות כיום את רוב שידורי הטלוויזיה שלהם גם כוידאו מקוון, רובן דרך האתר הטלוויזיה Hulu שהוקם בשותפות על ידי NBC, פוקס ו-ABC. כמו כן הן בונות פתרונות אינטרנטיים נוספים להעשרת חוויית הצפייה:
קחו לדוגמא את Comcast, חברת הכבלים הגדולה בארה"ב – היא השיקה רשת חברתית חדשה בשם טונרפיש

(Tunerfish), הנמצאת כעת בגרסת אלפא סגורה. טונרפיש מאפשרת למשתמשים לעדכן את חבריהם במה הם צופים, על ידי בחירת תוכנית או סרט ממסד הנתונים. משתמשים גם יכולים לגרור קישורים לסרטונים, סרטי VOD ותוכניות טלוויזיה מקוונות מאתרים כגון יוטיוב, הולו, נטפליקס ואמזון.
מה זה נותן לצופים? זה משנה את חוויית הצפייה לחלוטין, במקום רק לצפות בתכנים – הם מעורבים יותר. הצופים יושבים בבית ורואים במה חבריהם צופים. כמו כן הם יכולים לראות במה רוב האנשים צופים עכשיו ולהחליט האם זה מעניין גם אותם לצפות בזה.

אין תגובות: