יום חמישי, 13 במאי 2010

מתנצל, טעיתי: GOOGLE מפסיקה לצמוח..


דברתי כאן המון פעמים על כל השרותים והמוצרים של GOOGLE, אבל תמיד חזרתי לנקודה אחת - נכון להיום, רובן של ההכנסות (מעל ל90%) הם מפרסום. GOOGLE לא השכילה לייצר מנועי צמיחה חלופיים לפרסום, ובסוף, החברה צמחה אך ורק בזכות הצמיחה של הפעילות העסקית המסורתית שלה: פרסום.

מסתבר שלא לעולם חוסן: לאחר כמעט עשור ברציפות, במהלכו נתח השוק של מנוע החיפוש של GOOGLE עלה מדי חודש ברציפות - הצמיחה נעצרה. ליתר דיוק, אפילו חלה ירידה של כ0.5% לפי COMSCORE.

כעת, לאחר קפאון בצמיחה בנתח שוק של מנוע החיפוש, הצמיחה היחידה בהכנסות יכולה לבוא או מגידול של השוק (יותר ויותר חיפושים בעולם) ומגידול בהכנסה מכל חיפוש ו/מודעה. לגבי הסעיף השני, אני לא בטוח שזה אפשרי כי BING נותן תחרות במחיר לGOOGLE דבר שיקשה על מחירי הפרסום לעלות. לגבי כמויות החיפושים - אין ספק שכל עוד הSMARTPHONES נמצאים בצמיחה כה מטורפת, כמויות החיפושים בעולם ימשיכו לגדול. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, כי APPLE מדברת עם MICROSOFT על שילוב BING כמנוע החיפוש ברירת המחדל (לפחות כך נטען בכמה אתרים) - במקום GOOGLE; ובדגם הבא של הIPHONE (עם OS4), כפתור החיפוש מותג מחדש - במקום GOOGLE הוא נקרא SEARCH מה שמרמז שיש סיכוי שאכן GOOGLE תוחלף..

לפני כמה חודשים רשמתי המלצה חמה על המנייה של GOOGLE אבל לאור הנתונים הנוכחיים אני נאלץ לאכול את הכובע. זה היה כשהמנייה עלתה מ480$ ל620$. מאז היא ירדה חזרה לכ520$. אגב, אני לא היחידי שטעיתי: תקראו את המאמר של הנרי בלודג'ט שמסביר למה התחזית שלו שGOOGLE תגיע למחיר של 2000$, כנראה לא יתממש.

אם GOOGLE לא תשלוף שפן מהכובע, היא בדרך להיות עוד ענקית אינטרנט, אבל לא בטוח החברה שמכתיבה את קצב השינוי בשוק. מצד שני, יש סיכוי שהיא כבר מזמן לא כזאת וFACEBOOK וTWITTER הן מלכות הביצה החדשות...

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד שאתה מודה בטעויות..זה רק אומר שאתה בודק את עצמך כל הזמן, וזה טוב!

ירון סלע אמר/ה...

יופי של ניתוח

אנונימי אמר/ה...

גוגל עומדת להפתיע את כולם עם הכניסה לתחום הטלויזיה (מערכת הפעלה למסך הגדול) - היא בדרך למעלה שוב