יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

הנה עוד כמה מחשבות / תובנות על הגיוס ועל השווי שניתן לטוויטר בגיוס



באחד האתרים הוזכר שהשווי לפיו בוצע הגיוס – 3.7 מיליארד דולר הוא כמעט כפול מהשווי של הNYT (העיתון ,לא האתר..). השווי של הNYT הוערך לאחרונה בכ2 מיליארד דולר.
האם זה הגיוני שTwitter שווה כמעט פי 2?
אני אחד המאמינים בניו-מדיה, אבל לTwitter כמעט אין הכנסות, כמעט אין בידול (רוב הרשתות מציעות היום עדכוני Status) ואין נכסים משמעותיים מלבד מותג.
למעשה, החבר'ה בTwitter לדעתי לא השכילו לעשות מה שחברות קטנות יותר הצליחו וליצור אחיזה של ממש בנישה מסויימת עם יתרון יחסי: Groupon, Foursquare הן דוגמאות לחברות כאלה.

Fred Wilson , VC בניו יורק היה אחד המשקיעים הקודמים בTwitter עם קרן USV. הבוקר הוא כתב משהו כמו – 'אני עדיף להיות ממוקד בהשקעות מאשר ממוקד באקוויטי'. וזה אומר שהוא מעדיף לדלל את האחזקות הקודמות של USV בשווי גבוה של החברה מאשר להמשיך ולהשקיע. כלומר, הוא לא מאמין בשווי לפיו Twitter גייסה והוא חושב שעם הכסף הזה הוא יצליח לעשות תשואה גדולה יותר בחברות אחרות.
Twitter הוקמה ב2006, לא מזמן. אבל במונחי אינטרנט וSocial – זה נצח.. מעל ל4 שנים החברה לא מצליחה לבנות מודל עסקי ראוי או לתפוס נישה מסויימת. היא זוכה למודעות גבוהה בזכות היותה חלוצה בתחום עדכוני הסטאטוס. אבל לא תמיד משתלם להיות ראשון.
מי שעוד נפגעה מהמלך היא Google: היו זמנים (לפני כמה חודשים) שדובר על רכישה של רוב האחזקות תמורת 1 מיליארד דולר; עכשיו Google תצטרך לעשות זאת לפי שווי של לפחות 6 מיליארד (כי המשקיעים הנוכחיים ירצו להרוויח..). ואני לא בטוח שזו עסקה שתשתלם לGoogle ולכן כנראה שלא תתרחש. כך החברה מפסידה עוד מהלך לנסות לחסום את הענק החדש שעומד להדיח אותה: Facebook.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

השאלה האם טוויטר תהיה רלוונטית גם בעוד שנתיים, לא היום?
ואם לא - מה הטעם בגיוס שאת תוצאותיו ייקח זמן ליישם