יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

2011 עומדת להיות שנה שיא לאנדרואיד



אנדי רובין מGoogle סיפר לפני כמה ימים שהם מאקטבים כ300,000 מכשירי אנדרואיד ביום! זה מספר שלא נתפס – גידול של כמעט פי עשר במהלך שנה. השנה החלה עם איקטוב של כ30,000 מכשירים ביום. (איקטוב = תחילת הפעלה של לקוח שמשתמש במערכת ההפעלה של אנדרואיד).

בקצב הזה Google עומדת לאקטב כ110 מיליון מכשירים סלולאר מבוססי אנדרואיד השנה. Apple, לשם השוואה, מתכננת למכור 'רק' כ20 מיליון. אנדרואיד, מערכת ההפעלה הפתוחה זמינה לשימוש בידי כל מפעיל ואילו Apple משתמשת במערכת ההפעלה שלה – רק בIPhone.

שילוב של שלב מתקדם בחדירה, מחירי מכשירים שהולכים ויורדים, בשלות טכנולוגית ושינוי בשווקים (מעבר לסמארטפון) יוצרים סיטואציה שבה Google עומדת להיות החברה הסלולארית המשמעותית ביותר תוך מקסימום שנה. צ'יפ חדש של ברודקום (BCM2157 למי שמתעניין) מוזיל את מחיר הטלפון בחנויות לפחות מ100$ (ועדיין יש בצ'יפסט מעבד ARM, בלוטות', GPS, מוכנות למצלמה 5 מגה פיקסל ועוד).
כיום נמכרים 887,000 מחשבים אישיים ביום ו713,000 מכשירים סלולאריים. הפער מצטמצם מרגע לרגע.


זו עומדת להיות שנת הסמארטפונים: עם יותר מ100 מיליון יחידות אנדרואיד ומעל ל20 מיליון יחידות IPhone (לפי תחזיות Apple) יהיו בעוד שנה מהיום למעל ל200 מיליון אנשים מכשירי סמארטפון. הם יגלשו אחרת, יקראו אחרת, ידברו אחרת וישנו את הדרך שבה מדברים בטלפון. שנת 2011 תהיה השנה שבה הסמארטפון יהפוך ממוצר שהוא סמל סטטוס – לקומודיטי. מכירות הסמארטפון יובילו על מכירת מחשבים אישיים. צריכת המידע תשתנה ותעבור למסך קטן הרבה יותר.

Google נמצאת בחזית השינוי הזה ותוך שנה עם מעל ל100 מיליון מכשירי אנדרואיד היא תנהל את המהפיכה הזו בקצב שלה. Apple תמשיך להוביל טכנולוגית אך תצטרך להתרגל להיות מס' 2 בשוק הסמארטפון – מצב שמעולם לא נתקלה בו.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

נשמע מספרים גדולים מדי - לא מאמין שזה יהיה בסדרי גודל האלו