יום שישי, 3 בדצמבר 2010

מה באמת גרם לאמזון לסגור את השאלטר של ויקיליקס?



Amazon מורידה את השרתים של Wikileaks (נסו, אבל נכון לרגעים אלה האתר לא פעיל) והפסיקה לארח את האתר.
קודם כל תודו, שכל הסיפור עם Wikileaks נשמע כמו עוד סרט עם ויל סמית'. מישהו מדליף בשם הצדק, לפחות כך הוא חושב, סודות כמוסים של המדינאים, הפוליטיקאים, המבצעים הצבאיים והחברות הגדולות בעולם. ועדיין, האתר באוויר.
זה מדהים אותי שבעידן של היום, השילוב של חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת עם Cloud Computing יכולים ליצור מפלצת שכזו ראשי מדינות חוששים ממה יתפרסם שם הלאה.
השמועות גורסות שג'ו ליברמן האמריקאי הצליח לשכנע את ג'ף בזוס (Amazon) לסגור את האתר, גם לאחר שהילרי קלינטון טענה שזוהי התקפה על מדיניות החוץ של ארה"ב. נו באמת.
ולא שאני בעד הדלפות שכאלה, אבל אם יש אתר חתרני עולמי שמוציא את ישראל טוב – צריך להשאיר את האתר הזה באוויר.אולי נמצא ISP ישראלי שירים את הכפפה?..

מה שיפה שAmazon לא מתבלבלת ומפרטת בדיוק (מחשש לתביעות?) את הסיבות שהיא סגרה את האתר – הפרה בוטה של המדיניות של Amazon. רוצים דוגמא? Amazon מציינת שלקוחותיה לא יכולים להפר זכויות יוצרים, וכמובן שפירסום מסמכים מקוריים מודלפים - הם הפרה שכזו. כמו כן, פירסם האתר שמות של אנשים פרטיים וזוהי הפרה של זכויות אדם... (כך נרשם שם).

אני חושב שזו הפעם היחידה שמנהלי החברה הודו ליועץ המשפטי שלהם שאיפשר להם 'לרדת יפה מהעץ' וסיפק להם תירוץ הולם למה לסגור את האתר. זה מזכיר למה תמיד טוב לרשום אותיות קטנות בהסכמים..

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

חחחח נראה לי שעלית פה על רעיון גאוני!
אם עושים סרט כזה עם ויל סמית' אני מוסיפה אותו בטוח לרשימת הסרטים מומלצים שלי, אפילו בלי לראות אותו לפני.
אין ספק שהיועץ שלהם עושה עבודה לא רעה בכלל.