יום שישי, 16 בינואר 2009

לדעת לחבר את הנקודות..מה סטיב ג'ובס אמר (בעבר) על המוות?


APPLE הודיעה היום על פרישה (זמנית?) של סטיב ג'ובס.

ג'ובס בשנת 1972 סיים את לימודיו בקליפורניה. בשנת 1976 הקים עם ידידו סטיב ווזניאק את אפל, שהפכה לגורם מרכזי בתעשיית המחשבים האישיים בזכות המחשב המצליח Apple II ומאוחר יותר המקינטוש. בשנת 1985 הוא עזב את אפל אחרי עימות מול מנכ"ל החברה, ג'ון סקאלי והקים את חברת נקסט (NeXT) שייצרה מחשבים אישיים עם מערכת הפעלה מבוססת יוניקס. בשנת 1986 רכש מג'ורג' לוקאס את חטיבת גרפיקת המחשב של חברת הסרטים שלו. ג'ובס הקים את פיקסר בהתבסס על הטכנולוגיות של החטיבה. בהמשך הפכה פיקסר להצלחה גדולה.
בשנת 1996 נרכשה חברת נקסט על ידי אפל תמורת 402 מיליון דולר וג'ובס שב לחברה אותה ייסד. באמצע שנת 1997 הפך למנכ"ל זמני של החברה, אחרי עזיבתו של גיל אמיליו. הטכנולוגיה של נקסט, ובמיוחד מערכת ההפעלה שלה "נקסטסטפ"
(NeXTSTEP) הפכו לבסיס למערכת ההפעלה OS X של המקינטוש.
בכהונתו כמנכ"ל זמני ומשנת 2000 כמנכ"ל קבוע של אפל שינה ג'ובס את החברה. הוא הציג דגמים חדשניים כמו אי-מק (iMac) ומאוחר יותר את נגן המוזיקה אי-פוד (iPod). ג'ובס משתכר דולר אחד לשנה במשרתו כמנכ"ל אפל, עובדה שהכניסה אותו לספר השיאים של גינס כמנכ"ל המשתכר את השכר הזעום ביותר. ב-2006 מכר את חברת פיקסאר לדיסני בעסקת חילופי מניות בשווי של 7.4 מיליארד דולר.
בדצמבר 2008 גילה כי הוא סובל מחוסר איזון הורמונלי בגוף. שבועיים לאחר מכן הודיע על היעדרות של חצי שנה עקב מצבו הבריאותי.
בסוף שנת 2008 בחר אתר האינטרנט ReadWriteWeb בחברת APLLE כBest Big Company of 2008. הסיבות לבחירה היו (לאחר שב2007 נבחרה FACEBOOK וב2006 GOOGLE) החדשנות (כמובן) אך גם הDelivery של הIphone שבזמן ההשקה היו לו 552 אפליקציות וכיום, לאחר חצי שנה יש יותר מ10,000 אפליקציות זמינות למשתמשי Iphone.
סטיב ג'ובס ידוע כחדשן, כאיש שיווק מוביל, כפרזנטור שתמיד מציג את המוצרים החדשים של Apple. האם ניאלץ להיפרד מהחדשנות של ג'ובס? אולי.
קשה שלא להיזכר בנאום שג'ובס נאם בכנס סיום של אוניברסיטת סטנפורד בשנת 2005. את הנאום הוא פתח בכך שמעולם לא סיים קולג', ולמען האמת זה הכי קרוב שהגיע לסיום לימודים...את הנאום הוא מסיים במשפט (שאח"כ צוטט עשרות פעמים) – Stay hungry. Stay foolish.
הנאום הפך לאחד הנאומים המודרנים המצוטטים ביותר. גם אתם רוצים לדעת מה ג'ובס אמר? (הוא דיבר על למצוא מה שאתה באמת אוהב ואיך שבסוף כל הנקודות מתחברות. ובנוסף הוא דיבר על הסרטן שהתגלה אצלו וההתמודדות עם המוות)

http://www.youtube.com/watch?v=UF8uR6Z6KLc


אין תגובות: