יום חמישי, 28 במאי 2009

המודל של Twitter


בהמשך למה שרשמתי כאן על המודל העסקי של Facebook, נראה שTwitter באותו כיוון.

יש כאן דיאגרמה גראפית של מס' אפליקציות וחברות שמנהלות טרנזקציות עם Twitte - כלומר דרכן ניתן לבצע פעולה כלשהי, או לצפות בחשבון או לעדכנו, או שהן מבצעות פעולה על התוכן (נניח אוספות כמה חשבונות ביחד לפי נושא) וכו'.


זה המודל העסקי של האינטרנט - מודל הקוד הפתוח שמאפשר לחברות תוכנה לייצר שרותים נלווים ולהעלות את הערך של המוצר שלך. זה חלק מעקרונות השיווק הדיגיטלי - אם יש סביבך קהילה של מפתחים שמאמינה במוצר שלך ומפתחת עליו תוספות - סיכויי ההצלחה שלך גדלים.
אם רק ניקח כדוגמא את רמת ההכנסות שTwitter יכולה לעשות (אינני יודע אם היא עושה זאת) מהתחשבנות עם חברות הסלולאר בעבור הSMS שנשלחים מ - ואל האפלקיציה - נבין עד כמה כל שרות נוסף בתחום הסלולאר שיכול להקל על המשתמשים ולהוסיף עוד אחרים - כל שרות כזה שווה הון לTwitter.

אין תגובות: