יום שישי, 30 באפריל 2010

2 כשלונות לMicrosoft


בהפרש של כמה ימים נודע שMicrosoft לא תשיק את הCourier שוהא מעין TABLET עם 2 מסכים מגע. המוצר היה אמור להתחרות בIPAD אבל כעת נודע שMicrosoft החליטה שהוא לא יושק לבסוף, או לפחות זה מה שנטען באתרי האינטרנט. זה כשלון טוטאלי בעיניי, לאו דווקא מבחינת פיתוח המוצר (למרות שאני לא מבין איך Microsoft לא מצליחה לפתח מוצר כזה אם היא מחלטיה שהוא חשוב לה אסטרטגית). הכשלון המהותי הוא בPR ותדמית. Apple מדברת על מוצר, לא ממהרת לחשוף אותו, בונה באזז במשך כמה חודשים, ולבסוף, כמו שעון - המוצר מושק במסיבת עיתונאים ויוצא לחנויות. אה, ועובד כמובן. Microsoft במקרה הזה נכשלה כי היא קודם כל סיפרה לכולם על המוצר (ופרסמה תמונות - מה שApple בד"כ לא ממהרת לעשות), ורק לאחר תחילת העבודה עליו - מסתבר שכנראה הוא בכלל לא יושק. Microsoft "רצה לספר לחבר'ה" אבל מסתבר שלא היה על מה. מה שמוזר הוא שסטיב באלמר, המנכ"ל של Microsoft כבר הכריז על המוצר.

פרוייקט נוסף שאמנם לא של Microsoft אבל היא מאוד דומיננטית הוא מחשב הTABLET של HP שהיה, ניחשתם נכון, אמור להתחרות גם הוא בIPAD. וגם עליו הכרזי סטיב באלמר (בCES 2010). גם הוא בוטל ע"י HP מכיוון שלא היו מרוצים מהביצועים של WINDOWS7.

2 פרוייקטים שהמנכ"ל סיפר עליהם והחברה הודיעה עליהם בוטלו בסמיכות, מאשש את מה שכולם יודעים מזמן - לMicrosoft יש בעייה מול Google ומול Apple בזירת החדשנות ופיתוח המוצרים. אבל מה שמדהים בעיניי שהחבר'ה שם לא בודקים לפני שהם ממהרים להכריז על פרוייקטים (זה משהו שאפשר לצפות מחברות קטנות) ולבסוף נאלצים להודיע על ביטול. הפגיעה בתדמית היא כה גדולה עד שעדיף להם להכריז רק בסמוך להשקה ורק על המוצרים שבאמת יושקו. עדיף להשיק 3 מוצרים חדשים בשנה מאשר להכרריז על 6, לבטל 3 ולהשיק רק 3 באמת. האפקט של ביטול השקת מוצר הוא שלילי במונחי PR, תדמית ואולי אפילו ביצועי מנייה.

עצה לMicrosoft ולסטיב באלמר - אל תמהר לרוץ לספר לחבר'ה...

2 תגובות:

החדשן אמר/ה...

מה שמדהים אותי זה לא רק שהם הולכים ומספרים אלא העובדה שהם נכשלים בפרוייקטים כל כך אקוטיים

בידור ובמה אמר/ה...

מסתבר שהתחום הזה קשה ומייגע ומה שנראה לנו מובן מאליו רצוף קשיים ובעיות ובעיקר הפסדים