יום שני, 12 בספטמבר 2011

זאגאט - רכישה מצויינת לדעתי של גוגל

Google רכשה את ZAGAT, מדריך המסעדות לפי שווי של 125 מיליון דולר, כך טוען WSJ

.
זה ממש לא סכום גבוה בשביל M&A, אבל האם הסכום הזה ישתלם לGoogle?
לדעתי כן – התוכן קובע ללקוח באיזו שירות להשתמש. מדריך Zagat מציע המון אפשרויות תוכן שכמובן ישתלבו יפה מאוד בכל בסיס לשירותי Location. זה יכול להיות Maps, שירות דומה Foursquare, שירות דומה Places ואפילו שירות דומה Groupon. כל האחרונים חייבים להשקיע משאבים גדולים באיסוף מידע מקומי ואילו Zagat כבר מחזיק מידע שכזה.
זכרון אישי שלי, מלונדון שנת 1998 (בערך), היה לי פאלם פיילוט 3 (הדגם המתקדם!) ורכשתי תוכנה של ZAGAT וכאשר צעדתי ברחובות לונדון, חפשתי מידע לפי המיקום שלי. אז לא היה מודם סלולארי, או שרותי Location אז פשוט היית צריך לסמן במפה היכן אתה נמצא. היום אף אחד לא צריך לסמן היכן הוא נמצא..

האם אפשר להעריך את ההחזר של Google מהרכישה? מוקדם עדיין, וקשה יהיה לתמחר רק את המידע הזה – אבל בGoogle יודעים להציע מודלים עסקיים טובים מספיק; מריסה מאייר ממונה שם על עסקי הLocal ואין לי ספק שהמידע שבZagat יתורגם די במהרה – להכנסות מפרסום לוקאלי..

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מסכים עם כל מילה - בטח עסקה טובה, וזולה יחסית למה שהתרגלנו לראות אצל גוגל

דני ידעני אמר/ה...

ניתוח מעניין, למרות שאני לא בטוח שיכניסו את זה לPlaces, יכול להיות שהם יציעו משהו חדש דוגמת גרופון או פורסקוור רק למסעדות וישתמשו בתוכן כבסיס