יום ראשון, 3 ביוני 2012

בדיוק כמו מתמודדי ריאליטי, מה שייכתב בדפי ההסטוריה על טים קוק – יושפע מהטלויזיה..



..רק שלהבדיל ממתמודדי ריאליטי, טים קוק משיק מוצר מהפכני ומנסה לעשות מהפיכה, כנראה הכי גדולה בעולם הבידור הצרכני.

השמועות הם שApple תשיק את עסקי הטלויזיה שלה בסוף 2012. אומרים שתהיה זו מערכת הפעלה שלמה, מסכים דקים וסקסיים, מוצר שלא נראה מעולם. הנה עוד כמה אנקדוטות:
·         למוצר יקראו iPanel
·         מערכת זיהוי בקול Siri  ומוצר הצ'אט / קונפרנס Facetime יהיו מובנים כחלק מהטלויזיה
·         המחיר לצרכן יהיה בין 1500$ ל2000$
·         אפשר יהיה לשלוט בטלויזיה דרך הiPhone  והiPad
·         יתווסף שירות Streaming  של תכנים
·         הערוצים יהפכו לאפליקציות
ממכלול השמועות אני די מהמר שהשתיים האחרונות – נכונות; הרי Apple לא תסתפק רק בהכנסה חד פעמית אלא תרצה מקורות הכנסה חודשיים. הפתרון של ערוצים כאפליקציות הוא מבריק: אם אני רוצה לצפות בESPN כל שעליי לעשות הוא להוריד את האפליקצייה הזו.. ובכל חודש אוכל לצפות בערוץ תמורת סכום חודשי קבוע. כך, הצרכן יתחיל לשלם על ערוצי תוכן בצורה ישירה ולא דרך חברות הכבלים והלוויין. גם Netflix עלולה להיפגע מזה, אם זה אכן יקרה.

אבל אותי מעניין לא פחות הבנאדם מאחורי ההשקה: טים קוק, שזו השקת מוצר ראשונה שלו (עד כה היו רק שידרוגים). האם הוא יצליח לנהל Keynote כמו של ג'ובס? כנראה שלא. אבל האיש יהיה חייב להיפטר מרוחו של המורה / האב הרוחני, מייסד Apple שנדמה שכל עוד לא תהיה השקה דרמטית – טים קוק יישאר בצילו של ג'ובס.

אני מעריך שההשקה של הApple TV תהיה גרנדיוזית, לא במונחי כסף – אלא במונחי חדשנות. אני חושב שטים קוק ינסה להוכיח שהוא חזק במקומות שקיבל ביקורת עד כה. כשארוע ההשקה ייערך, שימו לב לרגע לאדם שעל הבמה: זוהי הופעת חייו של טים קוק שתקבע איך הוא ימוצב בעתיד. זו ההזדמנות הראשונה שלו לעשות רושם ראשוני של ממש שכן עד כה היו רק שידרוגים, כלומר המשך דרכו של ג'ובס.
נכון, המנייה עלתה מאז מותו של ג'ובס וטים מנהל את העסק ביד רמה. אבל השקה שכזו הוא יכול לבצע פעם אחת. זה יהיה ארוע חייו.
 

אין תגובות: