יום שלישי, 21 באוקטובר 2008

מי מכיר את האיש שבקיר? מאת רועי גפן


יריב לבסקי: בזק בינלאומי, החברה בה אני עובד כמנהל שיווק - עולה בפעילות שטח מאוד ייחודית - על הפעילות הזו יספר רועי גפן שעומד מאחוריה. רועי הוא מנהל התקשורת השיווקית שלנו.

____________________________________________________________________
תעצרו לרגע. תארו לעצכם איך היה נראה עולמנו ללא אנשים.
כבישים, בניינים, מכוניות, תאי טלפון, אבל כולם - ריקים....
אם תרשו לי לרגע להיות סמי דרמטי, אינטרנט בלי גולשים הוא כמו עולם בלי אנשים.
היום כבר ברור לכולם - האינטרנט חי ונושם בזכות אותם גולשים שקוראים וכותבים בבלוגים ובפורומים, שנמצאים ברשתות החברתיות, קונים, מוכרים, משחקים משחקי רשת וזה רק קצה הקרחון.

לפני מספר שבועות ועל בסיס תובנה זו, השיקה בזק בינלאומי, מובילת תחום האינטרנט בישראל - קמפיין ושפה תקשורתית חדשה תחת הססמא המרעננת - "האינטרנט זה אתם".
הקמפיין הציג סיפורים מהחיים, כאשר באחד להקה אנונימית בשם ה"אנדר-דוגס" (3 נערים בני 16 מאנגליה) שהופכת לסיפור הצלחה היסטרי ומצליחה להשמע ולהראות בפני עשרות אלפי מעריצים בזכות האינטרנט. בסיפור השני, בחור שעובד במשרד אפרורי, מצליח להגשים את רצונו הבלתי פוסק לשחק ובענק עם אלפי אנשים בזכות הרשת.

המסר העומד בבסיס הקמפיין שם על האג'נדה משהו שכולנו כבר בעצם יודעים. הכוכבים האמיתיים של האינטרנט, הלב הפועם של הרשת - הם האנשים.
דמיינו לרגע את FaceBook עם המון מסגרות, ממשקים ופרופילים, אבל כולם ריקים מתוכן...
תחשבו על פורום שלא ביקר בו איש בסה"כ חודש...
תארו לעצמכם שיום בהיר אחד שודד מרושע היה מעלים מ- YouTube את כל הטקעים שהעלו האנשים.....

אז כן. האינטרנט שואב את כוחו מכם. הגולשים. זה בדיוק מה שנותן לכל אחד את הזכות להיות מי שהוא (או מי שהוא לא) באינטרנט. זה מאפשר לכל אחד להתעניין, לצרוך ואפילו לייצר תוכן שמתאים לו. שהוא אוהב. ה Long Tail במיטבו.

אז איך כל זה קשור לכותרת? ברי סחרוף ענק. אבל לא רק..

אחד האתגרים המעניינים בהשקת אסטרטגיה חדשה היא איך להביא אותה לידי ביטוי בצורה האופטימאלית בכל אחת מהמדיות השונות. סרטים עשינו. מודעות עשינו. באנרים באינטרנט עשינו. ואז נפלה בחלקנו ההזדמנות לחשוב איך יכולה לבוא האסטרטגיה של "האינטרנט זה אתם" לידי ביטוי בשלט קיר. ליתר דיוק - שלט קיר ברוחב 120 מ'...

למרבה "הפלא" הלו"ז היה קצר מנשוא, אבל למרבה המזל - אסטרטגיה מעוררת השראה לעיתים עשויה להוביל לפתרונות במהירות הארט.

אם האינטרנט זה אתם - אז מה יותר מתאים משלט שאתם מעצבים! שאתם מחליטים מה יהיה כתוב בו, אתם, אתם ואתם.

אז מה עשינו? לרוחב הקיר הענק ועל גבי רקע לבן וחלק לגמרי - עוצבו ממשקים בנראות של פורומים באינטרנט. ממש רק המסגרות. מעל כל מסגרת עוצבה לשונית עם שם הפורום. בין הפורומים: פורום אוהדים, פורום חיילים (בכל זאת מדובר בקיר סמוך לקריה בת"א), פורום מתחתנים, קניה ומכירה, שופינג ובזבוזים, מחפשים עבודה, מוסיקה והופעות, חדשות ואקטואליה ואפילו פורום מחפשים עבודה.

מחלקו העליון של השלט ומעל כל פורום השתלשלו עשרות חבלים המחוברים לספריי צבע. (כן, כזה שעשיתם איתו פעם גראפיטי כשעוד לא היה לכם מה להפסיד...).

תוסיפו לזה את העובדה שכמספר הישראלים על המדרכה - כך גם מספר הדעות ותבינו שזה היה עניין של שניות עד שהכתובת "בית"ר ירושלים אלופה" כבר היתה על הקיר ועוד קצת פחות שניות מזה עד שרוססה הכתובת הנגדית.
פתאום שמעון הציע נישואין למזי על גבי השלט ומיד קיבל המון תגובות של מזל טוב מאנשים שהוא בכלל לא מכיר, גילינו שדירות למכירה אנשים יפרסמו בכל מקום, שלהקות צעירות יודעות להריח הזדמנות לחשיפה, שמחזור אוגוסט 2006 כבר מת להשתחרר ושניסים מלוד מחפש בנרות מכוניות לפירוק תמורת תשלום סמלי.

אז כן, ככה אתם גם מתנהגים באינטרנט. אבל זו זכותכם. ככה זה - שהאינטרנט זה אתם.





רועי גפן,

מנהל תקשורת שיווקית בזק בינלאומי

3 תגובות:

שאפה בלאפה אמר/ה...

האינטרנט ואני בלתי נפרדים. כל היום ביחד, אפילו בלילה במיטה ישנים מחובקים.

Xsmall talkerit אמר/ה...

האינטרנט זה אשכרה אתם. יופי של רעיון, אחלה קיר (מכירה אותו באופן אישי, קיר מאוד גדול, נגיש, ידידותי וליד קהל חיילים גברברים מסוקס ושמרנטי מה שמוסיף לו הרבה חן. בהצלחה וכן ירבו, רעיונות כאלה לא קירות....

אנונימי אמר/ה...

אחלה רעיון.