יום שישי, 27 במרץ 2009

Facebook מול Twitter: החומרניות מול הרוח



שמתי לב שרשתות חברתיות לא בהכרח נועדו להחלפות מידע וחיזוק הקשרים אלא יותר כמעין 'תיאטרון' שבו אני מציג לראווה את חיי, הישגיי, תמונות חבריי ועוד. פייסבוק ודומיו מעודד צבירת סמלי סטטוס אינטרנטיים כמו כמות חברים, עשרות אם לא מאות אפליקציות שאני מוריד שמאפשרות לי שימושים שונים ומשונים, תמונות, כמה אייקונים שמייצגים רשתות אחרות שאני חבר בהם, לינק למייל שלי, לינק לעמוד Linkedin שלי ועוד. מבולבלים? כל החומרניות האינטרנטית שלי, כל נכסי הדלא-ניידי האינטרנטיים שלי יכולים להיות מוצגים שם. ניהול האינטראקציות בפייסבוק מעודד לשלוח הכרויות להמון אנשים שאינני מכיר ולבזבז זמן רב על תחזוקת החשבון שלי. החומרניות בהתגשמותה. אני נראה כמו מה שאני מראה. אני חבר במועדון של עשרות אנשים כמוני.

דווקא Twitter שפחות נותן במה לסמלי סטטוס אינטרנטיים, ושם דגש על המינימנילסטיות (Less in More?) הוא הטרנד החדש. אבל כאן אין לי יכולת להציג את מה שצברתי, את נכסי אלא יש רק הצעה אחת – להקשיב לי. מי שמתעניין יכול להירשם כעוקב אחריי ומקבל את מסריי בכל פעם שאני משחרר אותם דרך חשבון הTwitter שלי. ואפילו יש מגבלה על כמות המלים, עם מקסימום של 140 תווים להודעה. ניהול אינטראקציות בTwitter מחייב חשיבה על כל מילה, כל אות ולא מאפשר להציג אלמנטים גרפיים. הויפאסנה של האינטרנט. הרוחניות בהתגשמותה. אני כותב רק מה שאני כותב.

בעיניי אין זה מקרי שדווקא עכשיו, בתקופת המיתון כאשר עלינו לחזור לBasic בכלכלה, בעסקים, בצניעות, ועלינו לשקול טוב-טוב כל ביטוי – שדווקא עכשיו Twitter מצליח. זוהי מדורת השבט החדשה, בה אנחנו יכולים רק לקבל למסר מוגבל ומדוייק. מה שמאלץ אותנו להקשיב לו.

אם Facebook הוא תפיסת השפע, אכול ככל יכולתך, הרי שTwitter מביא עימו תפיסה צנועה.
מנכ"ל Google כבר התבטא באומרו ש'Twitter הוא אימייל לעניים'.
אם זה נכון, זה קצת מפתיע שGoogle בכבודה ובעצמה פתחה חשבון בTwitter.

עצות לשימוש של חברות בTwitter

ישנן חברות רבות המשתמשות בTwitter ככלי שיווקי לשמירה על קשר עם קהל הלקוחות שלהם.
אם עדיין אין לחברה שלך חשבון Twitter, להלן האפשרויות לשימוש בחשבון כזה:
לעדכן פרטים על מה שמתרחש בחברה- מינויים, תרומה לקהילה ועוד. מידע כזה יכול לשמש את העיתונאים, קשרי המשקיעים וכו'.
לעדכן על מבצעים והנחות – מידע שיכול לעניין את קהל הלקוחות של החברה. חברת מזון יכולה לעדכן על הפריטים שנמכרים השבוע בהנחה.
אפשר לתת מידע סטטיסטי על הפריטים הנמכרים ביותר – רשת חנויות ספרים יכולה לעדכן כל שבוע איזה ספר הוא הכי נמכר
קידום מבצעים – חברת אופנה ששולחת הודעה כמו – 'מגפיים אדומות במבצע ל48 שעות הקרובות' יכולה ליצור באזז מיידי ובזול
טיפים צרכניים – חברת פתרונות 'עשה זאת בעצמך' יכולה לפרסם טיפים על פעולות שיפוץ פשוטות שניתן לבצע בבית
שימוש בדמות המפרסמת כFollower וההודעות יוצאות מטעמה






תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

נקודת מבט מעניינת.
אהבתי.