שנה לאחר השקת גירסא רשמית של Hulu (לאחר סיום הBeta) בנתוני פברואר 2009 מסתבר שHulu הינו אתר הוידאו הנצפה ביותר לאחר Youtube.
לאחר עלייה של 33% שהחלה בסופרבול, ועם יותר מ309,000,000 צפיות של קטעי וידאו האתר עקף את Yahoo ואת Myspace. נתוני הUnique visitors מדברים על כמעט 10,000,000 צופים.
הנתונים האלה כמובן רחוקים מאוד מהנתונים של Youtube לו יש 5.2 מיליארד צפיות בחודש.
אבל הנתונים של Hulu מאוד חשובים להבין את התמונה. Hulu מחזיק הסכמים עם יותר מ100,000 אתרים מובילים שהם שותפים שלו (Comcast Fan או TVGuide) - שם יש לו מיליוני צפיות. אבל בעוד באתר מרוויח 30% מפרסום, כאשר צופים בתכניו דרך אתר שותף Hulu מרוויח רק 10%.
כלומר יש לHulu מודל עסקי יציב ודווקא מודל הSharing לא עובד טוב בשבילו. ככל שישתף יותר תכנים הוא עלול לפגוע בהכנסותיו.
כל זה יסתיים בעוד זמן לא רב כאשר לאתר יסתיימו חוזי הבלעדיות על התכנים. עד אז, Hulu נמצא במרוץ למצב עצמו כאתר המוביל בWebtv - וכרגע נראה כי אין אף אתר שיסכן את מעמדו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה