יום שישי, 24 ביולי 2009

עוד תובנות על קרבות השיווק Microsoft Vs. Apple



המטרה שלנו איננה לבנות הכי הרבה מחשבים - אלא לבנות את הכי טובים.


Tim cook, הCOO של Apple אמר בתשובה לשאלה למה Apple איננה מתחרה במחיר ומגדילה נתח שוק.


ב"לאכול את הכובע, טעיתי" הודיתי כי לא הערכתי נכון את סיכויי הצלחת אסטרטגיית המחיר של Microsoft עם קמפיין הLaptop Hunters שלה. הקמפיין הצליח לא להעלות את תפיסת הערך של Microsoft, אלא גם להוריד את זו של Apple.


ניתוח הנתונים שפרסמה Apple בדו"חות מראים שלApple יש נתח של 91% בשוק מחשבי הפרימיום, שזה מחשבים במחירים של מעל ל1000$. כלומר על כל 10$ - 9$ נכנסים לApple..הנתון הזה מסביר קצת יותר לעומק את מה שהתכוונתי כשאמרתי שקמפיין הLaptop Hunters עלול שלא לפגוע במכירות Apple, מכיוון שקהל היעד העיקרי שלהם אינו מוטה מחיר.


נתוני המכירות של מחשבים מבוססי Windows בעלייה, ואילו המכירות של MAC בירידה. אבל, אל תשכחי שיש משבר כלכלי ושApple הפסיקה לפרסם קצת. אז הנתח הכללי של Apple בירידה, אבל בתוך קטיגוריית הפרימיום - החיים מעולם לא נראו טוב יותר (ותזכרו שזו הקטיגורייה עם הרווח הכי גדול ליחידת מחשב).


אז עוד תובנה על קמפיין Laptop Hunters שכנראה היה מוצלח יחסית אל קודמיו (Microsoft לא הפסיקה אותו כמו את סיינפלד אחרי שבוע - וזה כבר מדד להצלחה): אם אתה צרכן שמחפש לקנות בזול - תשמח לחסוך על PC. ואם אתה צרכן שקונה מחשב פרימיום - תשמח לשלם יותר על MAC.


3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מאוד מעניין.
אהבתי את הניתוח השיווקי

דניאלל גבע אמר/ה...

מסכים עם כל מילה
ואני דווקא חובב MICROSOFT

אנונימי אמר/ה...

אכן קמפיין קצת מוזר נוכח העובדה שלקוחות MAC לא מונעים משיקולי מחיר