יום שישי, 10 ביולי 2009

מהפיכת הLifestreams משתלטת עלינו


השלב הבא במהפיכת ה'אני הדיגיטלי' כבר כאן והוא נקרא Lifestraem.


Digital Dairy - השלב הראשון היה שימוש באינטרנט כמעין יומן דיגיטלי, עם אתרים שאח"כ הפכו לבלוגים. לאט לאט היינו מעלים תמונות וקטעי וידאו אל הבלוג שלנו, פודקאסטים אישיים ועוד. אבל זה מייגע, Time-Consuming.


Short Updates - ואז הגיע השלב הבא במהפיכה - מיקרובלוגינג. העצלנות שלנו (זה מתיש לתחזק את הבלוג, לא?) בשילוב המציצנות של האחרים גרמה לנו להסתפק בהבלחות מידע קצרות אודות מה אנחנו עושים. זה החל עם Twitter, אח"כ רשתות חברתיות הוסיפו את הFeature הזה (Facebook, Linkedin).


One place - השלב הקודם הוליד צורך בריכוז כל המידע של מה שקורה לי שאנחנו מעוניינים לעקוב אחריו. מה הוא עושה, מה הוא כתב, אילו תמונות הוא העלה ועוד. אתרים כמו http://www.mylifebrand.com/ שכבר אינו קיים זיהו את הצורך הזה. Friendfeed גם היה בין אלה שזיהו את הצורך ושרד את התקופה. Lifestream הוא אוסף של כלים שמאפשרת להציג את הפעילויות של משתמש באינטרנט. נניח שאני כותב הודעות בTwitter, Facebook, מעלה תמונות לFlickr ועוד. עמוד Lifestream הוא עמוד שמרכז קישורים לכל הפעילויות במקום אחד. Friendfeed מאפשר לרכז את כל המידע הזה במקום אחד. גם Posterous הוא כלי קלאסי של Lifestream.


סטיב רובל מספר כיצד הוא עובד ומשתמש בPosterous. זהו כלי מדהים, קל לשימוש בצורה שמעוררת תהייה איך אף אחד לא חשוב על זה עדיין. רוצים לדעת עד כמה קל להקים חשבון בPosterous? כל שעליכם לעשות הוא לשלוח מייל אל post@posterous.com ואתם בעלי חשבון. כל התפעול של הסביבה 2.0 הזו יכולה להיות אפילו מהמייל.


שלב הLifestream הוא בחיתוליו. אם מעניין אתכם לעקוב אחריו, אתם יכולים להירשם לבלוג http://lifestreamblog.com/ - בלוג שעוקב אחר התופעה הזו.


תגובה 1:

אחד מיוחד אמר/ה...

אכן מהפיכה עצומה, גם אני פותח עמוד בPosterous