יום שישי, 10 ביולי 2009

Google משיקה מערכת הפעלה למחשבים אישיים

אולי בשל העובדה שMicrosoft מתכננת להשיק השבוע את הOffice המקוון שלה, הכריזה Google על מערכת ההפעלה Chrome OS. גבות רבות הורמו עם פרסום הידיעה שהרי הChrome רץ על לינוקס וכנראה יהיה קושי גדול בצפייה בסרטים, ניגון מוסיקה ועוד. אבל כנראה Google תפתור את זה בכל מיני 'תוספים' למיניהם. שווה לקרוא מה Tech-crunch חושבים על ההשקה של Chrome OS.

Tech-crunch מייחס את הסמיכות של הודעת Google ברצון לשבש חלק מהתכניות של Microsoft ולזכות בתשומת לב.
אם נעזוב את הקונספירציות, הרי שMicrosoft שצועדת לכיוון אינטרנטי יותר (השיקה את הBing ועובדת על פתרונות Office בתצורת Saas) וGoogle צועדת לשם גם.
כל חברה צריכה להשלים פערים טכנולוגיים - לGoogle יש את הGoogle Apps. שזו מערכת היישומים העסקיים (כמו הOffice), יש לה דפדפן שתומך בעבודה על שרותים אינטרנטיים (Chrome) אבל אין לה מערכת הפעלה עדיין. וזה הולך להשתנות. אה, ויש לה את מנוע החיפוש החזק בעולם..
Microsoft צריכה לגשר בין המערכות המסורתיות (Office) לעבודה אינטרנטית - Software as a Service - Saas. יש לה כמובן מערכות הפעלה עובדות ויציבות. את החוסר במנוע חיפוש רציני היא פתרה בהשקת Bing וכרגע חסר לה דפדפן טוב יותר מהExplorer שיאפשר עבודה על שרותים מנוהלים ברשת. עבודה על Office מנוהל רשתי באינטרנט כבדה על הדפדפן כיום ולכן Microsoft עובדת (כנראה) על דפדפן חדש שזכה בינתיים לכינוי Gazelle.

מלבד ההנאה מקרבות השיווק ששתי החברות עומדות לספק לנו, מעניין לראות כיצד הן מתכנסות להיות דומות אחת לשנייה. Microsoft שבאה עם נכסים מעולם התוכנות ומערכות ההפעלה - משלימה פערים באינטרנט, וGoogle מלכת האינטרנט הבלתי מעורערת מוסיפה יכולות של יישומים עסקיים. עוד כמה שנים, 2 החברות יהיו מאוד דומות כי האסטרטגיה שלהם די זהה - עבודה דרך האינטרנט. זה לא כל כך טוב לצרכן, וגם לא טוב לחברות - כ"א מהן צריכה לפתח גישה שונה משל המתחרה. אפילו במלחמות הקפה של Starbucks וMcdonalds הראשונה מציעה קפה פרימיום וחווייה והשנייה קפה טוב עם VFM.
ואם בשוק לא מתוחכם כמו הקפה (סליחה מראש למנהלי השיווק של אוסם ועלית) יש בידול שיווקי כה רב, הרי ששתי ענקיות התוכנה / אינטרנט האלה צריכות להחליט גם לאן הן מכוונות..

תגובה 1:

ירון סלע אמר/ה...

ניתוח מעולה.
המאמר הזה והקודם.
סחתיין.