יום ראשון, 23 במאי 2010

כנגד כל הסיכויים




השבוע התבשרנו על 2 הרפתקאות כנגד כל הסיכויים:

בהרפתקה הראשונה מטפס נער אמריקאי בן 13 על גג האוורסט.
בהרפתקה השנייה מנסה חברה (עם מנוע חיפוש בן 13 שנה) לטפס אל עבר שוק אסטרטגי – שוק מכשירי הטלויזיה.

ג'ורדן רומרו (בתמונה) נער בן 13 מארה"ב טיפס כל הדרך – עד לפסגת האוורסט. הוא שבר שיא והפך למטפס הכי צעיר שאי פעם העפיל לפסגה זו.
Google, חברה חדשנית למדי, מנסה להיכנס אל שוק הטלויזיה בסלון ולהציע פתרון מבוסס מערכת הפעלה שלה (אנדרואיד).

על פניו, אין קשר בין השניים. ג'ורדן רומרו בחר במשימה מאוד מאוד קשה ומאתגרת, אבל לאחר שהצליח להעפיל לפסגה פעם אחת – זה מספיק. מכאן ההצלחה היא לרדת בשלום. Google בחרה גם היא במשימה מאוד קשה, אבל דרכה לפסגה תהיה רצופה מכשלות ומי יודע אם תצליח להגיע ליעד. אבל Google, שלא כמו ג'ורדן, לא יכולה להרשות לעצמה להגיע לפסגה – ולרדת. מובילת שוק מנועי החיפוש, חברה שצמחה במשך יורד מעשור (והפסיקה לגדול בנתח שוק) – לא יכולה שלא להיות מס' 1 בשוק שלה. וגם אם היא תצליח להגיע לפסגה – היא תגלה שהקושי האמיתי הוא להישאר שם.

אבל בעוד לג'ורדן רומרו הייתה ברירה – הוא יכול היה להישאר ילד ככל הילדים ולהתבגר לצד חבריו, לGoogle אין שום ברירה. היא יוצאת לקרב אימתנים, במקום שבו הרבה נכשלו (ע"ע Microsoft עם המדיה סנטר ו- Apple עם הApple TV).

אם אני לא טועה, זה השוק הראשון המשמעותי שGoogle נכנסת אליו ללא רכישה אסטרטגית. לשוק הטלפוניה היא נכנסה לאחר רכישה של GrandCentral, אל שוק הסלולאר היא נכנסה לאחר רכישה של אנדרואיד, רכישות נוספות היו חברת Applied Semantics (שמהווה את הבסיס לAdsense), חברת GreenBorder (שהטכנולוגיה שלה איפשרה לבנות מסביב את הGoogle Chrome) ועוד הרבה חברות (עוד מידע אפשר למצוא במשהו שכתבתי בדצמבר 2009). לדעתי מאז הכניסה שלה לשוק החיפוש Google דבר כזה לא קרה.

יש סיכוי גדול שGoogle תשנה את הדרך שאנחנו צורכים את הטלויזיה, וכנראה העבודה שגם Apple מסתכלת על השוק הזה – מרמזת שעומדים להיות שינויים משמעותיים.

עומד להיות מעניין, אין ספק...

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מאמר יצירתי
סחתיין

איציק י. אמר/ה...

גדול..

Unknown אמר/ה...

יופי של ניתוח. כנראה שאם אין רכישה משמעותית החברה עובדים מאחורי הקלעים כבר כמה שנים טובות.