יום ראשון, 23 במאי 2010

מה משמעות הכניסה של Google לשוק הטלויזיה?


ענקית האינטנרט הודיעה על השקת Google TV, מערכת הפעלה חכמה לטלוויזיות שמאפשרת לשלב בין תכני הטלוויזיה הרגילים לתכנים מהרשת על גבי מסך אחד ובממשק אחד. הלוגו למהלך השיווקי הוא: TV meets web. Web meets TV..
אפשר לראות בעמוד הבית של המהלך את כל המידע: http://www.google.com/tv/

הפלטפורמה שהושקה, מבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד, וכוללת את דפדפן כרום של Google עם תמיכה מלאה בפלאש. המערכת תהיה זמינה במכשירי טלוויזיה, בנגני בלו-ריי ובמכשירים ייעודיים שייוצרו על ידי סוני ולוג'יטק, ויהיו מצוידים כולם בשבבי אטום של אינטל. השליטה במערכת מתבצעת באמצעות שלטים מיוחדים, שייוצרו גם על ידי חברות אחרות, או סמאטרפון שמריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד.

הסתבכתם? גם אני. מהלך של Google בשילוב טלויזיות SONY – (המכשירים כמעט הכי יקרים) אמור להגיע לקהלי יעד של מי שרוצה לחסות כמה דולרים בחודש על המנוי לחברת הכבלים שלו. זה לא בדיוק קהל היעד של הטלויזיות של SONY, בטח שלא במכשירי טלויזיה שמאפשרים חיבור קבוע לאינטרנט.

ומה לגבי המודל העסקי?
אז זהו, שכאן יש כבר פחות בהירות. Google, להזכירכם, חייה בעולם של מודל עסקי אחד עיקרי: הכנסות מפרסום. האם החברה מתכנתת לגבות פרמייה מכל מכירת מכשיר טלויזיה? יכול להיות, אבל גם אם כן – מדובר ב'כסף קטן'. עיקר ההכנסות אמורות לבוא, איך לא, מפרסום: מפרסום על גבי מסך הטלויזיה שלנו.
הסתבכתם שוב? גם אני. האם אותם אנשים שרוצים לחסוך ולא לשלם לחברת כבלים / לוויין ושכן יכולים לרכוש טלויזית SONY במיוחד בשביל זה – יסכימו לצפות בפרסומות על גבי המסך שלהם?

שאלה טובה.
המודל העסקי לא ברור לגמרי, השילוב של התכנים באינטרנט (כולל הלא חוקיים), אפליקציות לאנדרואיד וערוץ מיוחד בYOUTUBE (הערוץ נקרא – LEANBACK, שזו בדיוק מה שחוויית האינטרנט חסרה והצפייה בטלויזיה מאפשרת – פאסיביות מוחלטת). מצד אחד זה נשמע כמו סטיב אוסטין – הרכבה של כל החלקים הביוניים יחדיו. מצד שני – זה מה שיכול להפוך את זה למוצלח – העובדה שמעולם לא קיבלנו חווייה כזו בסלון.

נמתין ונראה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

ניתוח מעניין אם כי אני לא מסכים עם המסר - לי אישית ברור שגוגל ממציאה מחדש את הטלויזיה