יום שני, 20 בדצמבר 2010

זה שאינך רואה


אותי זה לא ממש הפתיע, ואפילו הערכתי כאן לפני יותר מחודשיים שהפתרון של GOOGLE הוא בעייתי.
ואכן, GOOGLE מסרה ממש לפני כמה שעות / יום-יומיים שהיא מעכבת את הצגת מכשירי הטלויזיה החדשים בCES, כך דווח גם בNYT.
החברה פנתה לחברות שאמורות להציג את המכשירים (היצרניות כמו LG וSHARP) וביקשה לדחות את הצגת המכשירים. CES, למי שלא זוכר, מתרחשת בתחילת ינואר. הודעה בהתראה כה קצרה מאשררת ההנחה שיש בעייה גדולה בפתרון שGOOGLE מציגה.
להלן תקציר הפרקים הקודמים: במקום שבו חברות רבות נכשלו, APPLE וGOOGLE ממשיכות לנסות: בעוד הפתרון של APPLE (יחסית) פשוט ולא מנסה לעשות מהפיכה אלא להיכנס במקביל לממיר / DVD, הרי GOOGLE דווקא מנסה לבצע שינוי ראדיקלי ולהפוך את הטלויזיה בסלון לסוג של מחשב.

הפתרון של GOOGLE מבחינת אספקת התוכן אינו סגור הרמטית - הם בונים על FREE CONTENT ואילו APPLE שלא סגרה כלום עם האולפנים פשוט מאפשרת הורדות של אפליקציות לAPPLE T.V. וכך אפשר להשתמש בNETFLIX בכדי לראות תכנים.

אני חייב לאמר שבעוד שהשמועות מדברות על מכירות חלשות בשל בעיות מחיר, אני חושב שהבעייה היא מוצרית / תכנית: הסרבול בשימוש בGOOGLE T.V. מול החלופות והיעדר פתרון ראוי לתכנים הוא מה שמשאיר את הGOOGLE T.V. מאחור.

אבל עדיין לא מאוחר מדי: GOOGLE, כך מסתבר (לפי TECHCRUNCH) מנסה להרחיב את שרות הסטרימינג שלה ולשדרג אותו שיהיה משמעותי יותר. אז זיהוי בעיית היעדר התכנים - הוא נכון, אבל הפתרון כאן שגוי לדעתי: חזית מול NETFLIX תיצור איחוד אינטרסים בין APPLE וNETFLIX (מה שקיים כיום - אבל יחזק את המצב עוד יותר). מבלי להיכנס לאפיון פתרון התוכן שבונה GOOGLE.
ואגב, GOOGLE חייבת לזכור את המשפט האלמותי שמשתמשים בו בחיל האוויר: 'זה שאינך רואה הוא שיפילך'. הקרב של GOOGLE על שוק הטלויזיה העתידי חייב לבחון היטב את שוק קונסולות המשחקים: GOOGLE TV עולה 300$ וזה מחיר דומה מאוד לקונסולה XBOX של מייקרוסופט. אה, ודרך הXBOX אפשר גם לראות סרטים; איזה פתרון לדעתכם עדיף? כנראה שקונסולה. שימו לב, קונסולות המשחקים קרובות מאי פעם להפוך לפתרון אספקת / הזרמת סרטים. תקראו את המחקר הזה של נילסן ותיזכרו גם שזו זירה שלAPPLE אין שום נוכחות. מייקרוסופט, מצד שני, מאוד חזקה עם מעל ל50 מיליון קונסולות XBOX בשוק שיכולות להפוך מהר מאוד לפתרון טלויזיה. כמה מהר? שימו לב שכ25% מבעלי הקונסולות כבר צופה בתכנים - וזה בלי כמעט פעולות קידום ושיווק למיניהן..

אז מה צריכה GOOGLE לעשות בכדי לנצח את הקרב הבא על הטלויזיה?
בראשונה, GOOGLE צריכה לוותר על האגו ולפנות לNETFLIX שתבנה לה שרות שיתאים לGOOGLE T.V. עדיין יש עוד זמן. אבל היא צריכה להיזהר מלהקצין את הבעייה שלה וליצור בריתות חדשות שיפריעו לה להתקדם הלאה.
כמו כן היא חייבת להעביר את זירת התחרות אל קונסולות המשחקים, מקום בו 'תתפוס' את מתחרתה הגדולה (APPLE) - לא מוכנה. היא יכולה גם לנסות ולרכוש את נינטנדו, יצרנית הWII.
(זה גם מה שהייתי מנסה לעשות בתור APPLE שכמעט ולא רוכשת חברות).

מה GOOGLE תעשה? נצטרך להמתין ולראות..

2 תגובות:

דני ידעני אמר/ה...

יפה! אהבתי את הניתוח ואת הזווית החדשנית (קונסולות).
מרתק.

אנונימי אמר/ה...

מענין מאוד