יום שישי, 27 במרץ 2009

קמפיין חדש של מייקרוסופט – Laptop Hunters



מייקרוסופט יוצאת בקמפיין שיווקי שמטרתו, כנראה, להראות שהPC הוא זול יותר מהMAC.
ולמה אני אומר כנראה? כי מטרתם הקמפיין לא ברורה לי, כנראה מישהו ישב במטה החברה ואמר – 'חבר'ה, יש מיתון – אנשים מחפשים מחשבים זולים'.
בפרסומת נראית בחורה (לורן) שמקבלת משימה – תמצאי מחשב בפחות מ1000$ - ותוכלי לקבל אותו במתנה (ע"ח מייקרוסופט). לורן נכנסת לחנות של Apple ובודקת מחירים, ולאחר מכן בודקת מחירים של PC וכמובן מוצאת מחשב בפחות מ1000$. (700$ ליתר דיוק).
אז קודם כל – אם אתה רוצה למכור מחשבים זולים – תגיד שהם זולים. אין צורך לאמר שהMAC הוא מחשב יקר. ולמה? כי חובבי הMAC יודעים זאת וממש לא אכפת להם. מעדיפי הPC למיניהם ממילא לא יחשבו לרכוש מחשבים יקרים אז הם לא מהווים איום על נתח השוק של הPC.
מעבר לזה, הקמפיין הוא בכלל לPC מכיוון שישנה ירידה אדירה במכירות מחשבים בכלל, ומחשבים ניידים בפרט - ומייקרוסופט מנסה להיאבק בזה. ולכן היא יוצאת בקמפיין הזה (כנראה ביחד עם HP). וזה כמו שכביש חוצה ישראל יסבול ממעט נוסעים בגלל המיתון אז הוא יעשה קמפיין למכירת מכוניות. מה הסיכוי שקמפיין כזה של מייקרוסופט יעזור למכור עוד PC?

בעיניי, אם מייקרוסופט רוצה לדבר על תועלת ללקוח היא צריכה לדבר על Value For Money ולא על מחיר זול. גם של התוכנות שלה וגם של המחשבים איתם היא עובדת. זו חברת תוכנה ולא שופרסל – מיצוב של 'מחירים נמוכים' הוא מיצוב בעייתי לחברה שמנסה להילחם בתופעת הפיראטיות. כי אם יש משהו יותר זול מלקנות תוכנה במעט כסף – הוא להוריד אותה בeMule...

I'm a P.C. and I got just what I wanted. – אני כבר ממתין בקוצר רוח לגרסאות של הגולשים

לצפייה בפרסומת: http://www.youtube.com/watch?v=EIS6G-HvnkU
לביקור באתר של המהלך השיווקי (אחלה עיצוב) - http://www.microsoft.com/windows/choosepc/

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

לא מסכים איתך - אחלה קמפיין (ואני משתמש בMAC)