יום רביעי, 2 בספטמבר 2009

מלכת בתי הקפה היא Apple...


מדהים, אם כי לא באמת מפתיע, אבל Apple שולטת כפלטפורמת גלישה בבתי הקפה.

במחקר של 30,000 נקודות Hotspot בבתי קפה בארה"ב התגלה כי 25% מהלפטופים מהם גלשו היו MAC, ורק 75% היו PC. על מנת להבין את הנתון הזה טוב יותר - קחו בחשבון שרק 7% מהלפטופים בארה"ב הם MAC, כלומר יש כאן ייצוג יתר של 350% מנתח השוק שצריך להיות.

בתחום המכשירים הניידים (Mobile Devices) המצב לא מפתיע אבל מוחלט - נתח הגלישה מ iPod touch ומiPhone הוא 98% מכלל המכשירים מהם גלשו בבתי הקפה.


מה זה אומר?

זה אומר שלפעמים לא חשוב נתח השוק שלך אלא גם קהל היעד שלך, ואין ספק בכלל שהלקוחות שרוכשים מוצרי Apple הם המשתמשים הכבדים, והEnthusiastics. ואלה שגם ירכשו עוד ועוד שרותים של החברה. Apple לא עובדת באסטרטגיית נתח שוק אלא בוחרת את קהל צרכניה ככאלה שמוכנים לשלם יותר (ראו 'עוד תובנות על קרבות השיווק Microsoft-vs.-Apple). או כפי שרשמתי בעבר:

אם אתה צרכן שמחפש לקנות בזול - תשמח לחסוך על PC.

את אתה צרכן שקונה מחשב פרימיום - תשמח לשלם יותר על MAC...

2 תגובות:

ירון ס אמר/ה...

אכן, מיקוד שיווקי מעניין של אפל מראה שהיא חברה רציינית וממוקדת

אנונימי אמר/ה...

מה אסם תגיד?...