יום שישי, 2 ביולי 2010

מדוע דיסני רוכשת את טאפולוס - חברת משחקים לאייפון?


Disney רוכשת את חברת Tapulous, החברה שפיתחה את סידרת משחקי ""Tap Tap revenge. המשחק הינו כנראה אחד מהמשחקים הכי פופולאריים לiPhone וכ20 מיליון לקוחות הורידו את האפליקצייה שלו – אל מכשיר הiPhone שלהם.
מה לDisney ולאפליקציות של iPhone? הרבה, כך מסתבר.

האולפנים הגדולים יודעים כבר מזמן שמסכי הסלולאר מהווים את השוק החדש, ה'אוקיינוס הכחול' שלהם – עם מכשירי סלולאר מתקדמים שמסוגלים להקרין סרט שלם איכותי. ממש מסך קולנוע אישי.
חברת Disney, שנחשבת לאולפן שגדל גם דרך רכישות ומיזוגים של חברות (לדוגמא הם רכשו את PIXAR, MARVEL ועוד). Disney איננה רק אולפן הפקות, אלא תאגיד שפועל בשוק הבידור.
וכיום, מה יותר טוב מרכישה של חברה שלכ30 מיליון לקוחות יש אפליקצייה שלה במכשיר הiPhone שלהם?

נקודה נוספת למחשבה היא שבעל המניות הגדול בDisney הוא מאמין גדול בiPhone: סטיב ג'ובס הוא בעל המניות הפרטי הגדול ביותר של Disney מתוקף המיזוג של PIXAR (שנערכה כעסקת חילופי מניות וג'ובס החזיק 51% מPIXAR בזמן העסקה). חברה כמו Tapulous היא פלטפורמה להפצה, מכיוון ששדרוגים שלה יכולים להגיע ישירות אל כל מי שהוריד את התוכנה (דרך הapp store).

אבל בעיניי יש כאן הזדמנות מעולה לבצע 'קיצור דרך' בכניסה אל השוק החדש שצומח: הiPad. חברת Disney מבינה שהiPad הוא העתיד של פלטפורמת צפייה חדשה, ובמקום לנהל דיונים על איך עושים אפליקציות ומה המודל הנכון – היא פשוט רוכשת את אחת החברות שיודעות לבצע את זה הכי טוב והכי מהר.
Disney מבצעת רכישה של ערוץ הפצה מעולה, ידע ונסיון בפיתוח והפצת אפליקציות ומעל ל30 מיליון משתמשים שיכולים לבצע שידרוג בכל רגע נתון. מעניין יהיה לראות מה יהיו הצעדים הבאים בעולם הAPPS של החברה, ומה יעשו המתחרות שינסו להתמודד עם Disney בשוק הסלולארי.

2 תגובות:

ירקוני אמר/ה...

מעניין, השאלה האם זה רלוונטי לדיסני?
הרכישות האחרות שהזכרת הן חברות להפקת סרטים ודיסני לעתים יוצאת מהמיקוד - לדוג' יש לה אפילו חברת שיט! (אוניות תענוגות) ולכן השאלה האם זו רכישה נכונה לדיסני

אנונימי אמר/ה...

זה רלוונטי כי מראה שזה כיוון אסטרטגי (רכישה) ולכן הופך חברות אחרות למועמדות לרכישה ע"י מתחרים וגם מראה שדיסני תעבוד ותשקיע בערוץ הזה (צעצוע של סיפור 4 באייפון בלבד?..)