יום חמישי, 29 ביולי 2010

מיקי מאוס ממציא עצמו מחדש..


חברת Disney ביצעה לאחרונה 2 רכישות של חברות שסימנו את מנועי הצמיחה הבאים שלה: הכנסות מתוכן חדשני ופחות מסורתי. לאחר הרכישות של PLAYDOM ושל TAPULOUS אפשר להניח כי כוחה הדיגיטלי של Disney יגדל, וכי המשמעות שהיא מייחסת לערוצי הפצה אלה היא גדולה ומשמעותית.
Tapulous,היא החברה שפיתחה את סידרת משחקי ""Tap Tap revenge. המשחק הינו כנראה אחד מהמשחקים הכי פופולאריים לiPhone וכ20 מיליון לקוחות הורידו את האפליקצייה שלו – אל מכשיר הiPhone שלהם. אבל מה לDisney ולאפליקציות של iPhone? הרבה, כך מסתבר.

האולפנים הגדולים יודעים כבר מזמן שמסכי הסלולאר מהווים את השוק החדש, ה'אוקיינוס הכחול' שלהם – עם מכשירי סלולאר מתקדמים שמסוגלים להקרין סרט שלם איכותי. ממש מסך קולנוע אישי. חברת Disney, שנחשבת לאולפן שגדל גם דרך רכישות ומיזוגים של חברות (לדוגמא הם רכשו את PIXAR, MARVEL ועוד). Disney איננה רק אולפן הפקות, אלא תאגיד שפועל בשוק הבידור.
וכיום, מה יותר טוב מרכישה של חברה שלכ30 מיליון לקוחות יש אפליקצייה שלה במכשיר הiPhone שלהם?

נקודה נוספת למחשבה היא שבעל המניות הגדול בDisney הוא מאמין גדול בiPhone: סטיב ג'ובס הוא בעל המניות הפרטי הגדול ביותר של Disney מתוקף המיזוג של PIXAR (שנערכה כעסקת חילופי מניות וג'ובס החזיק 51% מPIXAR בזמן העסקה). חברה כמו Tapulous היא פלטפורמה להפצה, מכיוון ששדרוגים שלה יכולים להגיע ישירות אל כל מי שהוריד את התוכנה (דרך הapp store).
הרכישה של PLAYDOM, חברה שממתמחה בפיתוח משחקים ואפליקציות לרשתות חברתיות ובעיקר לFACEBOOK, משלימה את האסטרטגיה של כניסה לערוצי הפצה חדשניים דיגטליים. Facebook, עם 500 מיליון המשתמשים כבר מזמן בגדר אחת ההצלחות הגדולות העסקיות של המאה הנוכחית, והאתר בדרך להיות האתר מס' 1 בעולם מבחינת הקפי שימוש וזמן השהייה הכולל. משחקים בFacebook מציעים חווייה חדשנית, שמערבת את קהל המשתמשים והופכת את חוויית המותג – לרגשית יותר. ההצלחות של משחקים כמו Farmville מראות את הכח שיש ליצרני משחקים של רשתות חברתיות.
Disney היא אחת מהחברות ששווי הIP שלהם (Intellectual Property) הוא הכי בעל ערך: כל מי שאי פעם ביקר באחת מהחנויות שלהם הבחין במותגים כמו פו הדב, מיקי מאוס, דונלד דאק, פלוטו, באז שנות אור, ספידי מקווין (CARS), WALL-E, נמו הדג, האנה מונטנה ועוד. מותגים וותיקים לצד מותגים חדשים מהשנה האחרונה. חיבור של המותגים הללו לערוצי הפצה חדשניים המציעים חווייה למשתמש (משחקים בFACEBOOK ובמכשירי הסלולאר) מיצרים ערך רב למותגים האלה.

הרכישות האחרונות של Disney מראות שהיא איננה 'קופאת על שמריה' ומהוות הזדמנות מעולה לבצע 'קיצור דרך' בכניסה אל השוק החדש שצומח: הiPad. חברת Disney מבינה שהiPad וכל הTablets למיניהם הם העתיד של פלטפורמת צפייה חדשה, ובמקום לחשוב איך עושים אפליקציות ומה המודל הנכון – היא פשוט רוכשת את החברות המתמחות בזה, שיודעות לבצע את זה הכי טוב והכי מהר. Disney מסמנת את הטכנולוגיה החדשה כהזדמנות חדשה למכור תוכן, ועם אחיזה בPLAYDOM וב-TAPULOUS קל יותר יהיה להגיע למשתמשים במהירות וביעילות. יש סיכוי גדול מאוד שבקרוב ילדינו יראו משחקים חדשים של דמויות קלאסיות כמו מיקי מאוס ודונלד דאק לצד ספידי מקווין מ'מכוניות' ו'באז שנות-אור' מצעצוע של סיפור.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה מאוד, אהבתי

צורי אמר/ה...

מעניין- הקשר בין החדש לישן מפתיע אותי בכל פעם מחדש

Unknown אמר/ה...

אחלה ניתוח. מעניין אותי מה תהיה הסינרגיה בין טפולוס ופליידום.

Unknown אמר/ה...

ועוד חדשות מדהימות: דיסני רכשה את החברה של ג'ורג' לוקאס ומתכוננת להוציא סרטים חדשים של מלחמת הכוכבים בשנים הקרובות. מה אתם אומרים על זה?